ترین‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛

فولاد بهترین تیم، منشا بازیکن هفته/ کلین شیت‌های لک از آسیا به ایران رسید

هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و نفرات برگزیده هر بخش معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز‌های پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار شد و نتایج نسبتا جالبی هم در این بازی‌ها رقم خورد.

تیم‌های گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران موفق شدند برابر حریفان خود به پیروزی برسند.

هفته  دوم لیگ برتر، روز گذشته با دیدار تیم‌های پیکان تهران و شهرخودروی مشهد به پایان رسید. شاگردان تارتار در تیم پیکان، موفق شدند حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند و ۳ امتیاز بازی را به حساب خود واریز کنند.

با پایان بازی‌های این هفته، نگاهی انداخته ایم به برترین‌های هفته که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نتایج هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر:

  • مس رفسنجان صفر – گل گهرسیرجان ۲
  • پیکان تهران يک  – شهرخودروی مشهد صفر
  • ماشین سازی تبریز یک - ذوب آهن اصفهان یک
  • پرسپولیس تهران یک – صنعت نفت آبادان صفر
  • نساجی مازندران یک – تراکتور تبریز یک
  • فولاد خوزستان ۲ – استقلال تهران یک
  • نفت مسجدسلیمان یک – سایپا تهران یک
  • فولاد مبارکه سپاهان یک – آلومینیوم اراک صفر

 

بازی هفته (فولاد - استقلال)

زمانی که قرعه کشی لیگ برتر فوتبال انجام شد، اکثر هواداران از بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران به عنوان اولین بازی مهم این فصل یاد می‌کردند. تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران روز جمعه (۳۰ آبان) در ورزشگاه شهدای فولاد و در حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. این بازی که حواشی زیادی را هم به همراه داشت، در نهایت با برتری ۲ بر یک فولاد خوزستان به پایان رسید تا اولین شکست فصل شاگردان محمود فکری در هفته دوم ثبت شود. در این مسابقه، ابتدا وریا غفوری از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد، اما ضربه سر دیدنی فرشاد احمدزاده بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و لوسیانو پریرا موفق شد گل برتری فولاد را به ثمر برساند.

بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان هم به دلیل برگزاری در هوای بارانی از جذابیت خاصی برخوردار بود. همچنین در بازی تیم‌های تراکتور و نساجی هم موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دروازه ۲ تیم شاهد بودیم.

مربی هفته (امیر قلعه نویی)

هرچند جواد نکونام در تقابلی حساس با محمود فکری موفق شد رقیب خود را شکست دهد و تیم فولاد خوزستان بازی باخته را در نهایت با حساب ۲ بر یک به عنوان برنده به پایان برد، اما نمی‌توان از عملکرد فوق العاده شاگردان امیر قلعه نویی در تیم گل گهر سیرجان چشم پوشی کرد. گل گهر با هدایت امیر قلعه نویی در ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر به پیروزی رسیده و عملکرد قابل قبولی را نشان داده است. شاگردان امیر قلعه نویی این هفته در دربی کرمان موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند. گل گهری‌ها هفته نخست میزبان سپاهان بودند و رقیب خود را با نتیجه سه بر یک شکست دادند و در هفته دوم با ۲ گل مقابل مس رفسنجان به برد دست یافتند تا با ۵ گل زده، یک گل خورده و کسب ۶ امتیاز فصل بیستم را پُر قدرت آغاز کنند.

دروازه بان هفته (حامد لک)

هفته گذشته اکثر کارشناسان اعتقاد داشتند که اکبرمنادی، دروازه بان تیم سایپا نه تنها بهترین سنگربان هفته اول لیگ برتر بوده بلکه با عملکرد درخشان در بازی مقابل پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان هفته نیز بوده است. در هفته دوم عکس العمل‌های زیادی از سنگربانان تیم‌های مختلف شاهد نبودیم و در اکثر بازی‌ها مسابقات محتاطی را تماشا کردیم. این هفته حامد لک و پیام نیازمند موفق به ثبت کلین شیت شدند. حامد لک، دروازه بان تیم پرسپولیس در ۲ هفته ابتدایی لیگ بیستم موفق به ثبت کلین شیت شده و گلی را دریافت نکرده است. او در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم هیچ گلی را در جریان بازی ها دریافت نکرد. به هر حال می‌توان از حامد لک به عنوان بهترین دروازه بان هفته نام برد. او به دنبال این است که با درخشش در بازی‌های لیگ برتر به تیم ملی هم دعوت شود.

تیم هفته (فولاد خوزستان)

تیم فولاد خوزستان که هفته قبل در یک بازی جذاب مقابل ذوب آهن اصفهان به تساوی ۲ - ۲ رسیده بود، این هفته موفق شد تیم مدعی استقلال تهران را شکست دهد. فولاد که تا دقیقه ۷۳ با یک گل از میهمان خود عقب بود، در نهایت موفق شد با نتیجه ۲ بر یک مقابل استقلال به پیروزی برسد. فولاد خوزستان یکی از تیم‌های مدعی این فصل لیگ برتر است که این موضوع را در بازی با استقلال نشان داد و می‌تواند در ادامه رقابت‌ها، عملکرد بهتری هم از خود نشان دهد.

البته نمی‌توان از عملکرد خوب ذوب آهن نیز چشم پوشی کرد. شاگردان رحمان رضایی در بازی مقابل ماشین سازی در شرایطی که مهمان هم بودند، ۹۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردند. ذوب آهن از دقیقه یک با اخراج وحید محمدزاده، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد و دقیقه ۸۰ از حریف گل دریافت کرد، اما این پایان کار نبود و عبدالله حسینی در دقایق پایانی گل مساوی را به ثمر رساند.

بازیکن هفته (گادوین منشا)

تیم گل گهر سیرجان این هفته باز هم به پیروزی رسید و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسد. گادوین منشا مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس که در بازی هفته قبل مقابل سپاهان هم بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشته بود، هر ۲ گل بازی را به ثمر رساند. گل اول منشا در شرایط مشکوک به آفساید زده شد، اما گل دوم او به زیبایی و با ضربه چیپ به ثمر رسید. منشا که زمان حضور در استقلال و پرسپولیس نتوانست موفقیت خود در باشگاه پیکان را تکرار کند، انگیزه خاصی دارد تا بار دیگر توانایی‌های خود را در باشگاه گل گهر سیرجان نشان دهد.

اشتباه داوری هفته (تیم داوری دیدار نساجی - تراکتور)

همانند هفته گذشته، هفته دوم مسابقات لیگ برتر هم از اشتباهات داوری در امان نماند. در بازی ماشین سازی و ذوب آهن، وحید محمدزاده بازیکن تیم ذوب آهن دقیقه یک اخراج شد تا این تیم ۹۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کند. بعضی از کارشناسان داوری معتقدند این صحنه نباید به اخراج بازیکن ذوب آهن منجر می‌شد اما تعدادی همین اعتقاد  را داشتند که تصمیم داور درست بوده است. با این وجود، تاثیرگذارترین اشتباه داوری این هفته در بازی نساجی و تراکتور رقم خورد. اشکان دژاگه، بازیکن تراکتور در نیمه دوم گلی در شرایط آفساید به ثمر رساند که از چشم تیم داوری پنهان ماند. این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید تا یک اشتباه تاثیرگذار داوری را شاهد باشیم.

اتفاق هفته (محمود فکری و داستان فحاشی)

بدون شک، مهم‌ترین اتفاق حاشیه‌ای این هفته مربوط به بازی استقلال و فولاد خوزستان بود. فیلمی پس از پایان این مسابقه در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد محمود فکری، سرمربی استقلال پس از مکالمه‌ای کوتاه با قاسمی نژاد اقدام به فحاشی کرده است. پس از این موضوع، جنگ رسانه‌ای بین ۲ باشگاه استقلال و فولاد به اوج خود رسید. در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص جریمه احتمالی محمود فکری تصمیم گیری خواهد شد و در صورت اثبات موضوع، او با جریمه مواجه می‌شود.

دیگر اتفاق عجیب این مسابقه ۱۰ نفره بازی کردن استقلال در دقایق پایانی بود. پس از مصدومیت محمد دانشگر در دقیقه ۸۷ ، هیچ تعویضی در ترکیب آبی‌ها رخ نداد تا شاهد ۱۰ نفره بازی کردن استقلال در دقایق پایانی باشیم. ضمن این که گل دوم فولاد توسط لوسیانو پریرا در همین زمان زده شد.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اراکی
۰۰:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
چه عجب کیسه کشا نگفتن
مظلومی و مرفاوی،برهانی،فکری،
از بابا مسعود دستور گرفتن تا ۵ دقیقه اخر را ۱۰ نفره بازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمدیعقوبی
۲۳:۳۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
به فکر مردم باشید.فوتبال کیلویی چنده؟
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
‏‎1‎کیسه هاناکام هاتون روگردن این واون نندازید.2بجای توهم وتهمت وتوهین برین به تیم تون برسید.پرسپولیس بازیکن عاشق جذب می کنه کیسه هابازیکن پولکی (بازیکن پولکی کارآیی مثبت نداره).تازمانی که دست از خیانت فسادووطن فروشی برندارید همین آش وهمین کاسه است.یه فکرکنید.بعدحرف بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
لنگ=نژادپرستی_وطن فروشی_جعل قرارداد_توهین به داور_ رشوه_مهندسی لیگ و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
حرف مفت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
لنگیا متاسفانه دچار خود درگیری شدن،بااینکه #بابامسعود جامو براشون رزرو کرده و داوران توجیه هستن،بازهم علیه تیمهای دیگه نظر میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
شیییییییش تقلال بدترین تیم دنیا
Netherlands
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
اگه این کیسه کشای خائن وطن فروش یک درصدمطمئن بودن که وزیرتوقهرمانی پرسپولیس دست داشت باهوچیگی الان جلومجلس و وزارت بودن.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
وای خدای من بعضی چقد رو دارن فکری فحش ناموسی داده اونوقت گیر دادن به یحیی که زیرتوپ زده که بایدکارت زردمی گرفت ن قرمز..داور رواعصاب پرسپولیسی هابود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
یحیی گلممدی تو بازی با نفت آبادان به داور بازی توهین کرده و داور هم به همین خاطر اونو اخراج کرده.اما رسانه ها که مدعی ادب و اخلاق هستند سکوت کردن چون جزء مافیای لنگی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
جادوگر کیلو چنده،یه تیم خاص هست با یه مهره بنام#وزیر تمامی جامها رو جایزه میگیره اونم تو چند سال.عجب مهره ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
استقلالی ها با وجود این همه مهره باز هم ۱۰ نفره بازی کردند و همین باعث شد تا فولاد پنالتی بگیره و ببازند خخخخخخخ
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
بهترین وبدترجادوگر رو هم انتخاب کنید.خخ.بعضی هاتوخوزستان استفاده کردن به کارشون نیومدباختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
اجی مجی لا ترجی
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
پس ششتق لال چی! بهترین مخرب
آخرین اخبار