اجرای عملیات احیای مراتع در خرم بید

عملیات اجرایی طرح بیولوژیک احیاء مراتع در سطح ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان خرم بید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، گفت: عملیات اجرای طرح بیولوژیک احیای مراتع با هدف اصلاح و احیای مراتع  به روش کپه کاری درسطح عرصه‌های مرتعی حوزه قشلاق منطقه قاسم آباد خرم بید در حال اجرا است.

او، بیان کرد: هزینه اجرای طرح عملیات احیای مراتع بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

کریمی، بذر مورد استفاده برای انجام این طرح  را سکاله، باریجه، آنغوزه و اسپرس برشمرد که از گونه‌های مرتعی سازگار با شرایط منطقه به شمار می‌روند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید، با اشاره به اینکه برای موفقیت و دستیابی به نتایج مطلوب در این طرح، مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار گیاهان، قرق می شود، تصریح کرد: تا پایان آذرماه امسال عملیات اجرایی این طرح  به پایان می رسد.

او، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی را از جمله مزایای این طرح دانست و ادامه داد: از بین روش‌های تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع، کپه کاری از روش‌هایی است که به لحاظ استفاده از نیروی کار انسانی محلی نقش بسزایی در اشتغال زایی و بهبود معیشت ساکنان بومی این مناطق دارد.

کپه کاری یکی از روش‌های بذر کاری است که در آن، بذر گونه‌های مرتعی در چاله‌های حفر شده قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار