بسته اخبار حوادث دوم آذر ماه ۹۹؛

دستگیری عاملان تعرض به ماموران انتظامی زاهدان /توقیف سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تعرض به ماموران انتظامی زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی و تعرض به ماموران انتظامی در میدان کوزه شهر زاهدان خبر داد.

سردار" احمد طاهری بیان کرد:۲۴ آبان ماه سال جاری در پی انتشار کلیپی از حمله تعدادی اراذل و اوباش به سمت ماموران در حال انجام ماموریت که در پی یک درگیری مسلحانه بین تعدادی از افراد مسلح با یکدیگر در میدان کوزه شهر زاهدان انجام شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی و انتظامی شهر زاهدان قرار گرفت.

او  گفت: در پی این درگیری ماموران برای بررسی صحنه سریعا به محل اعزام شدند که بلافاصله با حضور به موقع پلیس این افراد متواری، ولی تعدادی از این افراد به ماموران در محل با سلاح سرد حمله می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: بلافاصله ماموران در محل وارد عمل شده و به منظور رعایت حقوق شهروندی دیگر مردم، با رعایت موازین قانونی اقدام به شلیک تیر هوایی می‌نمایند که در این حین یکی از متهمان متواری می‌شود، که پیگیری ماموران برای دستگیری عاملان ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه این افراد شناسایی شد.

سردار طاهری بیان کرد: با هماهنگی قضائی در این رابطه ۲ نفر از متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از آنان یک قمه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یک نفر از متهمان نیز در حالی که قصد خروج از مرز‌های شرقی کشور را داشت توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شد، اظهار داشت: از مخفیگاه این متهم یک قبضه سلاح شکاری، ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش، مقادیری مهمات جنگی و ۲ تیغه خشاب کلت کمری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان با هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی از عزم جدی پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی و شرارت در سطح جامعه خبر داد و بیان داشت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و برخورد با برهم‌زنندگان آسایش و آرامش مردم در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.

سردار طاهری در پایان از همکاری خوب دستگاه قضائی در اجرای طرح‌های انتظامی قدردانی کرد و افزود: تعامل و حمایت دستگاه قضائی از پلیس، نقش موثری در ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه دارد.

کشف سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی به مدت ۲۴ ساعت در استان با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی توسط ماموران انتظامی استان با جدیت و در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او  تصریح کرد: در این طرح مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۱۵ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش، ۲۴ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی و ۸ دستگاه خودروی سواری و وانت، ۲۲۱ هزار و ۸۸۹ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۹۴ هزار و ۵۶۴ لیتر گازوئیل، ۲۷ هزار و ۳۲۵ لیتر بنزین، در شهرستان‌های زاهدان، سراوان و ایرانشهر کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۳۸ دستگاه خودروی سنگین و سبک حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۴۲ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در شهرستان چابهار خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایستگاه بازرسی شهید یدالهی شهرستان چابهار حین بررسی خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل شکر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۵ تن شکر قاچاق و فاقد مجوز قانونی راکشف کردند که ارزش آن توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار طاهری در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

واژگونی پژو ۴۰۵ در محور" لادیز – دیزک" شهرستان میرجاوه

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور" لادیز – دیزک" شهرستان میرجاوه منجر به فوت یک نفر شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک سواری پژو ۴۰۵ در محور " لادیز – دیزک" شهرستان میرجاوه، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ به دلیل سرعت زیاد واژگون شده و بر اثر این حادثه، راننده خودرو به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سرهنگ بهروزی زاده در پایان به شهروندان توصیه کرد: همواره با سرعت مجاز، مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۶ فقره سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده بلوار صیاد شهرستان چابهار به فردی که در حال سرقت سیم برق بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۶ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم ۴۱ ساله به مراجع قضائی، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱۰ تن گندم قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "حسن کیخا " در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون حاوی بار مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن رامتوقف کردند.

او بیان داشت: در بازرسی از خودرو ۱۰ تن گندم قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی آن، بیش از ۴۶۰ میلیون ریال برآورد شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به دستگیری یک نف متخلف، بیان داشت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

دستگیری سارقان تلفن همراه در شهرستان زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ سارق تلفن همراه با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در خیابان سام شرقی شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری حین گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند ۲ نفراز سارقان تلفن همراه را که بین ۲۳ تا ۲۵ سال سن دارند و با تهدید و زور اقدام به سرقت موبایل شهروندان می‌کردند، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در بلوار ارتش دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: در تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده از سوی پلیس، سارقان جوان به ۴ فقره سرقت تلفن همراه با تهدید اسلحه سرد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی زابل در پایان با اشاره به تحویل سارقان به مراجع قضائی، ازشهروندان خواست: برای مقابله با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد نظم و امنیتی مطلوب در جامعه، با پلیس همکاری کرده و هرگونه مسائل امنیتی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در "نیمروز"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان نیمروز خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم گفت: ماموران انتظامی شهرستان نیمروز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محدوده شهرک صنعتی شهرستان به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و برای بررسی بیشتر آنان را متوقف کردند.

او  ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت کوره کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار