نگاهی بر وسواس افراطی در شرایط کرونایی

افراد مبتلا به وسواس افراطی در شرایط کرونایی زندگی را برای همه اعضای خانواده سخت می‌کنند.

شهرستانی فرد کارشناس روانشناسی در بابلسر در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره از شروع همه گیری کرونا تاکنون، از برخی اعضای خانواده خود که باوسواس افراطی، شرایط زندگی برای سایر اعضای خانواده را سخت کرده اند، شاکی هستند.

او با بیان اینکه اکثر این افراد در گذشته نیز سابقه بیماری وسواس را داشتند و شرایط فعلی باعث تشدید بیماری آن‌ها شده است، افزود: این افراد باید بدانند که با افراطی گری تنها باعث انتقال اضطراب و ایجاد رعب و وحشت به ویژه در کودکان و اعضای مسن خانواده خواهند شد.

بیشتر بخوانید 

شهرستانی فرد گفت: اضطراب ابتلا به این بیماری و ترس از مرگ منجر به اختلالات روانی و ضعف جسمانی در افراد خواهد شد که نقش به سزایی در کاهش مقاومت ایمنی بدن آن‌ها دارد.

کارشناس روانشناسی افزود: تغذیه مناسب جسمی و روحی با تبدیل خانه به یک محیط امن و آرام برای همه اعضای خانواده، استفاده از قرنطینه خانگی به عنوان یک فرصت برای رسیدگی به کار‌های عقب افتاده، گذراندن وقت درکنار خانواده با سرگرمی‌هایی مثل بازی، تماشای فیلم و سریال و مطالعه از فعالیت‌های مناسب در شرایط کرونایی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار