نخستین تماس تلفنی پادشاه بحرین با محمود عباس پس از عادی‌سازی روابط

پادشاه بحرین برای نخستین بار از زمان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) اعلام کرد که «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی ابتدا درگذشت «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست وزیر بحرین و «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را به یکدیگر تسلیت گفته سپس روابط دو جانبه و راه‌های گسترش و تقویت آن را بررسی کردند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) نیز در یک خبر کوتاه، اعلام کرد که رئیس تشکیلات یک تماس تلفنی از پادشاه بحرین دریافت کرده و در جریان آن نیز وی درگذشت عریقات را تسلیت گفته است. وفا جزئیات بیشتری از این تماس تلفنی منتشر نکرد.

این تسلیت گفتن‌ها در حالی است که از درگذشت این دو مقام بحرینی و فلسطینی بیش از ده روز می‌گذرد و روابط دو کشور پس از اعلام توافق میان منامه و تل آویو برای عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ دچار تنش شده بود و فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام خیانتکارانه، سفیر خود را در اعتراض به تصمیم بحرین از این کشور فراخوانده بود.

تصمیمات و اقدامات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بازگردندان سفرای خود به بحرین و امارات و همچنین از سرگیری هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید گروه‌های فلسطینی مواجه شد، زیرا هماهنگی امنیتی با سیاست رویارویی با دشمن در تضاد است و بر روند آشتی داخلی فلسطین تاثیری منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار