نجات یک راس بزغاله وحشی در منطقه شکار ممنوع شهرستان کوثر

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: یک راس بزغاله وحشی توسط محیط بانان در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف رشیدی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: محیطبانان پاسگاه محیط بانی مشکول روز گذشته برابر گزارش مردمی مبنی بر زنده گیری بز کوهی توسط راننده یک کامیونت در حاشیه جاده سریعا با اخذ مشخصات خودرو به سمت محل مذکور حرکت کردند.

او افزود: بعد از کنترل و مراقبت منطقه، خودرو مذکور متوقف و از داخل خودرو یک راس بزغاله کوهی ماده که مصدوم شده بود کشف کردند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: بنا به اظهارات راننده کامیونت فرد دیگر با حیوان برخورد نموده بود و وی قصد تحویل آن به اداره محیط زیست میانه را داشت.

رشیدی با بیان اینکه محل حادثه در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر می‌باشد و گزارشات مردمی نیز خلاف اظهارات راننده بوده است پرونده تخلف در این خصوص تشکیل گردید که پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بزغاله مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر انتقال و تحت درمان می‌باشد و در صورت بهبودی در زیستگاه اصلی خود رهاسازی خواهد شد افزود: با وجود تابلو‌های هشدار در محل عبور حیوانات وحشی، هر ساله به دلیل بی توجهی برخی از راننده گان به سرعت تعدادی از جانوران حیات وحش قربانی سوانح جاده‌ای می‌شوند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر افزود: حمل حیوانات وحشی بدون اطلاع محیط زیست تخلف می‌باشد و در صورت تصادف یا مشاهده حیوانات وحشی بهترین کار تماس با محیط زیست منطقه است.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰ هزار هکتار با تنوع زیستی جانوری و گیاهی در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و یکی ازیستگاه مهم گونه بز وحشی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.