چین: پاسخی درخور به سفر ژنرال آمریکایی به تایوان خواهیم داد

وزارت خارجه چین اعلام کرد سفر ژنرال نیروی دریایی آمریکا به تایوان با پاسخی شایسته همراه خواهد بود.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر مخفیانه ژنرال نیروی دریایی آمریکا به تایوان با واکنش انتقادی وزارت خارجه چین همراه شد.

ژائو لیجیان روز دوشنبه اعلام کرد چین سفر دریادار نیروی دریایی آمریکا به تایوان را بی پاسخ نخواهد گذاشت. سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن قاطعانه مخالف هر گونه مراوده‌ای میان مقامات آمریکایی و تایوانی منجمله روابط نظامی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا حساسیت بالای موضوع تایوان را کاملا درک کند. وی افزود: ما بر اساس روند تحولات پاسخ درخور و درستی به این اقدام می‌دهیم.

لیجیان با یادآوری امضا تفاهم نامه‌های اقتصادی میان واشنگتن و تایپه گفت: ما پیشتر به آمریکا در خصوص این نوع مراودات هشدار داده ایم.

بامداد دوشنبه دو منبع آگاه تایوانی طی گزارشی از سفر مخفیانه یک ژنرال نیروی دریایی ارتش آمریکا به کشور تایوان خبر دادند. بر این اساس ژنرال مایکل استودمن، دریادار نیروی دریایی آمریکا رئیس بخش اطلاعاتی ستاد فرماندهی ارتش این کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

این گزارش می‌افزاید، وزارت خارجه تایوان نیز سفر این ژنرال آمریکایی را تایید کرده است احتمالا سبب تشدید تنش‌ها بین پکن و واشنگتن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار