کشت کلزا در ۱۸ هکتار از اراضی دامغان

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۱۸ هکتار از اراضی شهرستان در سال جدید زیر کشت کلزا رفت و توسعه کلزا با توجه به موقعیت جغرافیایی، یکی از اهداف مهم پیش رو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: گارو و روهان از ارقام کشت شده کلزا در مناطق حومه، دامنکوه و رودبار است.

اوافزود: کشت کلزا با هدف پایداری در تولید محصولات استراتژیک از قبیل گندم است که پایداری تولید گندم و خودکفایی در تولید این محصول، منجر به تامین امنیت غذایی کشور می‌شود.

طباطبائیان ادامه داد: کشت دانه‌های روغنی از قبیل کلزا به عنوان گیاه تناوبی با گندم باعث تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت باعث افزایش تولید در محصول گندم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: با توجه به نیاز کم کلزا به آب و صرفه اقتصادی بالای این محصول، انتظار می‌رود که در راستای اجرای الگوی کشت توجه ویژه‌ای به تولید آن شود و توسعه این محصول نیز از اهداف این مجموعه است.

طباطبائیان افزود : در حال حاضر اجرای سیستم آبیاری تیپ در سطح هفت هکتار از منطقه حومه دامغان اجرا شده است.

او ادامه داد: به منظور بهره برداری بهینه از خاک در تناوب زراعی جهت کنترل علف‌های هرز و برخی از بیماری‌ها و از همه مهمتر پرهیز از تجمع املاح در لایه‌های زیرین خاک، کشت کلزا در گندمزار‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: کلزا ، محصول کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.