صدا و سیمای فارس با تولید و پخش برنامه‌های متنوع با موضوع کرونا همراه و همدل با مردم برای شکست این ویروس منحوس گام برمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان مهر امسال بیش از هزار ساعت برنامه با موضوع کرونا در زمینه‌های اطلاع رسانی، آموزش و تفریح و سرگرمی به همت برنامه سازان این شبکه در حوزه‌های مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی با حضور پزشکان، متخصصان و کارشناسان تهیه و پخش شده است.

سهرابی افزود: در این مدت تولیدات مختلفی در قالب برنامه‌های زنده و ضبطی، میان برنامه‌های آموزشی، زیرنویس، نمایش‌های کوتاه رادیویی و بسته‌های صوتی در نظر گرفته شده که تمامی این تولیدات با موضوع کرونا و تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس بوده است.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: در حوزه سیما بیش از ۳۰۰ هزار دقیقه برنامه؛ در حوزه صدا بیش از ۲۷ هزار دقیقه؛ در حوزه خبر بیش از ۶ هزار دقیقه و در حوزه فضای مجازی بیش از دوهزار و ۲۳۰ دقیقه برنامه تولید و پخش شده است.

او گفت: بیان احکام شرعی با موضوع کرونا، تولید بسته‌های موشن گرافی با موضوع "کرونا را جدی بگیریم"، ایجاد آرشیو کلاس‌های درسی شبکه آموزش در وبسایت فارس همراه با تولید آثار موسیقیایی و برگزاری پویش‌های مختلف "سپاس پرستار" و " هر دانش آموز یک سفیر سلامت " از دیگر آثاری بوده که در این مدت تهیه و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای سلامت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در فضای مجازی با مشارکت دیگر دستگاه‌های فعال استان به منظور هم افزایی و تبادل تولیدات از انتشار و پخش کلیپ، موشن گرافی و اسلاید‌های آموزشی با محوریت قرارگاه سلامت شاهچراغ و گروه‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انعکاس تلاش‌های مومنانه خیران سلامت، تشکل‌های مردمی، جهادگران سلامت، خدام آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خبر داد.

او افزود: تبیین مصادیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت‌های خیرخواهانه و مومنانه مردم شیراز در زمینه بخشش کرایه ماهانه کسبه از سوی مالکان، بخشش و تخفیف کرایه کسبه از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از طریق تولید و انتشار عکس نگاشت در فضای مجازی از دیگر اقدامات صدا و سیمای مرکز فارس در این ایام بوده است.

سهرابی با اشاره به اهمیت بازتاب اقدامات استان در خصوص این بیماری منحوس در شبکه‌های ملی، تصریح کرد: این مرکز در حوزه‌های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی تلاش کرده است که حضور جدی در شبکه‌های ملی داشته باشد که در این خصوص توفیقات خوبی کسب شده است.

مدیرکل صداوسیمای فارس با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای استان با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس گفت: برای خدمت بیشتر و بهتر رسانه‌ای به مخاطبان، صداوسیما با تغییر جدول پخش برنامه‌ها تلاش می‌کند در این ایام در سه بخش اطلاع رسانی، تفریح و سرگرمی و آموزش بیش از پیش در خدمت مخاطبان باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.