دیدار تروئیکای اروپایی درباره برجام

وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه امروز دیداری درباره توافق هسته‌ای ایران خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای از دیدار امروز (دوشنبه) وزرای سه کشور اروپایی درباره برجام خبر داد.

براین اساس امروز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با «دومینیک راب» و «ژان ایو لودریان» همتایان انگلیسی و فرانسوی خود دیداری بر محور توافق هسته‌ای ایران خواهد داشت.

به نوشته این خبرگزاری این دیدار در برلین، آلمان برگزار خواهد شد. همچنین سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود از ایران خواست تا «به تعهدات خود در چارچوب برجام» بازگردد و آنچه به ادعای او «نقض برجام» خوانده می‌شود را متوقف کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته این سه کشور در بیانیه‌ای مدعی شدند علی‌رغم اقدامات متناقض از سوی ایران به تعهداتشان در توافق هسته‌ای کشورمان متعهد بوده‌اند. همچنین پیش از آن  نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در جلسه شورای حکام مدعی شد برای رفع تحریم‌های ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

این در حالی است که طرف‌های اروپایی تا این لحظه هیچ کدام از تعهدات خود را ذیل برجام به انجام نرساندند و تهران پس از چندین بار گوشزد کردن و درخواست از آنها برای پایبندی به تعهداتشان به طور مرحله‌ای از تعدادی از تعهدات خود ذیل برجام خارج شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
چه خبره؟ ماست و رب ولودر با هم جلسه گذاشتن
-
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ریاکاران اروپایی
آخرین اخبار