یک متخصص تغذیه گفت: معمولا از دستگاه‌های لاغری برای کاهش تعداد سلول‌های چربی و حجم چربی داخل سلولی استفاده می‌شود.

نرگس جوزانی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستگاه‌های لاغری  طیف گسترده‌ای دارند، اصولا این نوع دستگاه‌ها برای کاهش سایز استفاده می‌شوند. البته کارایی آن ها  برای کاهش تعداد سلول‌های چربی و همین طور چربی های داخل سلول بیشتر است، اما در بیشتر اوقات دستگاه‌های لاغری معمولا به صورت موضعی عمل می‌کنند.

او افزود: البته به افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی مفرط هستند، توصیه نمی‌کنیم که از این دستگاه ها استفاده کنند؛ این افراد باید حتما از رژیم غذایی و ورزش به طور مداوم استفاده کنند.

جوزانی گفت: دستگاه‌های لاغری تنوع زیادی از جمله لیپولیز، کویتیشن، آر اف، ال پی جی، اندر مولوژی تکنولوژی جندرمولوژیک دارند. حتی لیزر‌های کم توان  هم هستند که می‌توانند در لاغری و کاهش سایز نقش بسزایی داشته باشند، البته هر کدام تکنولوژی و درمان خودش را دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: معمولا استفاده از این دستگاه ها ایرادی ندارد مگر اینکه فرد دچار کبد چرب گرید ۲ یا بیماری خود ایمنی مثل ام اس شده باشد، که در این صورت این نوع دستگاه ها تاثیری چندانی برآن ها نخواهند داشت. ما سعی می‌کنیم از این نوع دستگاه ها برای این نوع افراد به کار نبرده یا روش‌های امن تری را به آن پیشنهاد خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار