رفع مشکلات آبگرفتگی با اجرای عملیات لوله گذاری

شهردار منطقه چهار شیراز گفت: رفع آبگرفتگی چهار نقطه با اجرای عملیات لوله گذاری عرضی در محدوده منطقه چهار انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رستم زاده شهردار منطقه چهار شیراز گفت: عملیات رفع مشکلات آبگرفتگی در انتهای بلوار صلح، بلوار امیر کبیر خیابان صنعتگر کوچه ۷، ابتدای خیابان فرگاز و همچنین انتهای بلوار بیت المقدس با اجرای پروژه لوله گذاری کاروگیت و همچنین ساخت دو حوضچه آرامش و نصب زباله گیر انجام شد.

او افزود: مناطقی که در سطح محدوده شهرداری منطقه چهار در هنگام بارندگی در گذشته دچار مشکل بوده‌اند توسط کارشناسان منطقه شناسایی و با برنامه ریزی مدون اقدامات لازم از جمله لوله‌گذاری، بهسازی و جدول‌گذاری انجام شده است.

رستم‌زاده، هدایت آب‌های سطحی را امری ضروری دانست و گفت: این اقدامات در راستای هدایت و دفع آب‌های سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقاء سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب و همچنین با هدف ایمن سازی مناطق مسکونی و در نهایت رفع خسارت‌های احتمالی انجام شده است.

شهردار منطقه چهار شیراز گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

آغاز عملیات فضای شهری بلوار مهندسین

رستم زاده ادامه داد: رویکرد شهرداری منطقه چهار در جهت ارتقاءسلامت شهروندان، پیاده محوری و تشویق مردم به پیاده روی است که شروع عملیات فضای شهری بلوار مهندسین از این نمونه پروژه هاست که تاثیر بسزایی را در آن ایفا می‌کند.

او افزود: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۲ کیلومتر در عرض ۱۰ متر شامل مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده راه، فضای سبز و همچنین روشنایی آغاز شده است.

رستم‌زاده هدف از شروع عملیات پیاده رو بلوار مهندسین را علاوه بر موارد ذکر شده زیباسازی منظر شهری، مناسب سازی بستر ترددی عابرین پیاده (افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان، ترغیب به امر پیاده روی) بیان کرد و گفت: یکی از نکات مهم در معابر رعایت استاندارد‌های فنی در جهت سهولت تردد معلولان و سالمندان است که اولویت اول این پروژه عمرانی است.

شهردار منطقه چهار با بیان اینکه توجه به رفاه، آسایش و سلامت شهروندان از اهداف مدیریت شهری منطقه است، گفت: پیاده راه مهندسین یکی از پروژه‌های مهم منطقه است که با طراحی ویژه و موقعیت جغرافیایی می‌تواند شرایطی را بوجود آورد که شهروندان بتوانند در محیط آرام و به دور از دغدغه ساعاتی را در کنار خانواده سپری و پیاده روی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار