حراج مدال طلای بسکتبال المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

مدال طلای یکی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال اتحاد جماهیر شوروی در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ به حراج گذاشته شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدال طلای المپیک مونیخ "سرگئی کووالنکو" بسکتبالیست فقید تیم ملی اتحادیه جماهیر شوروی در سایت eBay به مزایده گذاشته شده است.

این مدال به همراه مدال برنز المپیک که کووالنکو در مکزیکو سیتی ۱۹۶۸ به دست آورد، با قیمت اولیه ۵۰ هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

این مدال‌ها توسط یک فروشنده آلمانی، که ادعا می‌کند در " اقلام عتیقه و قدیمی اتحاد جماهیر شوروی شوروی" تخصص دارد، به حراج گذاشته شده است.

هنوز مشخص نیست این مدال‌ها چگونه به دست این فرد رسیده است.

در فینال مسابقات بسکتبال المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی در یکی از بحث برانگیزترین لحظات تاریخ بازی‌ها، ایالات متحده را شکست داد و فاتح این رقابت‌ها شد.

در دیدار فینال المپیک مونیخ در فاصله سه ثانیه مانده به پایان بازی داگ کالینز بازیکن تیم ملی آمریکا ۲ پرتاب آزاد انجام داد و این تیم را ۵۰-۴۹ پیش انداخت، اما در حالی که او پرتاب‌های خود را انجام می‌داد سرمربی شوروی "تایم اوت" گرفت.

بازی در حالی از سر گرفته شد که تنها یک ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود و وقتی زمان به پایان رسید بازیکنان ایالات متحده شروع به جشن گرفتن کردند، اما رئیس فدراسیون بین المللی بسکتبال وارد زمین شد و گفت به دلیل خطای داور، ساعت باید سه ثانیه به عقب کشیده شود.

این کار انجام شد و ساشا بلوف از اتحاد جماهیر شوروی بلافاصله گلی را که تیمش برای پیروزی لازم داشت، به ثمر رساند و به این ترتیب شوروی فاتح این رقابت ها شد. آمریکایی‌ها درخواست تجدید نظر کردند که با سه رأی مخالف در برابر ۲ رأی موافق، درخواست آن‌ها رد شد.

هنگام توزیع مدال این رقابت ها تمام بازیکنان آمریکا تصمیم گرفتند از دریافت مدال نقره خودداری کنند، آن‌ها روی سکو حاضر نشدند و گفته  می‌شود که مدال‌های آنها در مقر فدراسیون جهانی بسکتبال  در کشور سوئیس مانده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دنیای ورزش ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار