نجات دو کوهنورد در ارتفاعات طارم سفلی

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین از نجات دو کوهنورد گم شده در ارتفاعات روستای زرینخانی طارم سفلی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: روز دوشنبه سوم آذر گزارشی از گم شدن ۲ نفر از شهروندان قزوینی که از روستای یله گنبد و از مسیر ارتفاعات به سمت لوشان حرکت کرده بودند از سوی آتش نشانی دریافت شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی واکنش سریع هلال احمر استان، پایگاه بین شهری کوهین و پایگاه کوگیر به صورت آماده باش در آمدند.

هاشمی افزود: پس از اعزام تیم کوهین، ۲ تیم پشتیبان واکنش سریع استان و طارم سفلی هم با در نظر گرفتن مسیر‌های احتمالی به منطقه اعزام شدند.

او اضافه کرد: اپراتور‌های مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با یکی از افراد گمشده که وضعیت بهتری نسبت به دیگری داشت، ارتباط برقرار کرد و پس از ارائه راهنمایی و آموزش‌های لازم به فرد مفقود شده موفق شدند نقطه جغرافیایی دقیقی را از محل دریافت کنند.

معاون امداد ونجات استان گفت: تیم‌های عملیاتی اعزامی موفق شدند پس از ۳ ساعت جستجو، دو گوهنورد گم شده را در ارتفاعات روستای زرین خانی بخش طارم سفلی پیدا کنند.

هاشمی افزود: افراد حادثه دیده بر اثر سرمای شدید دچار افت فشار و مصدومیت شده بودند و پس از انتقال به محل امن در روستا و انجام اقدامات اولیه درمانی (سرم تراپی) به مرکز درمانی منتقل شدند.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار