رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: از ابتدای امسال ۳۹۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در این شهرستان واکسینه شده اند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از ابتدای امسال در ۱۶۷ واحد اپیدمیولوژیک دامی شهرستان و با هدف پیشگیری و کنترل علیه بیماری هاری ۳۹۰ قلاده سگ واکسینه شده اند.

او افزود: بیماری هاری در گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان قرار دارد.

راه انجام بیان کرد: افزایش سطح پوشش واکسیناسیون علیه بیماری هاری با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری و همچنین ایجاد حاشیه امنیت برای جامعه انسانی و حفاظت از حیات وحش در ۱۶۷ واحد اپیدمیولوژیک دامی شهرستان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه حیوانات خونگرم پستاندار چه وحشی و چه اهلی به ویروس بیماری هاری حساس هستند، اظهار کرد: اصلی‌ترین راه سرایت بیماری هاری به انسان از طریق گاز گرفتگی توسط حیوان هار است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با این بیماری، حین عملیات واکسیناسیون آموزش ‌های چهره به‌ چهره در زمینه بیماری هاری، راه ‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آن‌ها ارائه شده است.

راه انجام افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.