رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اختلاف مالکیتی کشاورزان با یکدیگر و یا دستگاه‌های دولتی در سطح ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان حل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان با بیان اینکه اختلاف مالکیتی کشاورزان با یکدیگر و یا دستگاه‌های دولتی در سطح ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان حل شد، گفت: مشکل این اراضی در قالب ۱۶ پلاک که مربوط به شهرستان‌های قزوین، تاکستان، ابیک، بوئین زهرا و آوج بود که در کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان تعیین و تکلیف و حل شد.

خمسه افزود: رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یا زمین‌های کشاورزی مردم در سال‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از پرونده‌های موجود در این خصوص حل و فصل شده است.

او اضافه کرد: اجرای طرح هایی، چون حدنگاری یا کاداستر و نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کمیسیون رفع تداخل اراضی در راستای حفظ حقوق متقابل مردم و دولت فعالیت می‌کند و براساس قوانین به تعیین و تکلیف اراضی دارای تداخل و اختلاف مالکیتی می‌پردازد.

خمسه افزود: برای حل مشکل اراضی کشاورزان باید دستگاه‌های مسوول اقدام لازم انجام تا بهره برداران دچار مشکل نشوند.

او اضافه کرد: رفع تداخلات در استان با یک برنامه منظم و جلسات مشترک پیش برده شود تا مشکل اراضی کشاورزان با سایرین و دستگاه‌های اجرایی حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار