ذوب آهن اصفهان به مصاف پیکان می رود

تیم فوتبال ذوب‌آهن در سومین دیدار خود از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف پیکان برود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه با برگزاری ۴ دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم پیکان خواهد بود.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در سومین گام از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف پیکان برود؛ دیداری سخت و جذاب که کسب ۳ امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. سبزپوشان اصفهانی که تا بدین جای لیگ هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند، در هفته سوم باید به مصاف تیمی بروند که برخلاف تصور‌ها نتایج خوبی را به دست آورده و با پیروزی مقابل شهرخودرو شگفتی‌ساز بوده است.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان رضایی در هفته گذشته مقابل مشین‌سازی تن به تساوی یک بر یک داده و با کسب ۲ مساوی متوالی، ۲ امتیازی شده و در رده دهم جدول جای دارند. در آن سو پیکانی‌ها نیز یکشنبه گذشته یک گل از سد شهرخودرو گذشتند و با یک برد و یک شکست، ۳ امتیازی شده و در رده هفتم جدول جای دارند.

ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که فصل جدید را خوب شروع نکرده و با وجود بازی نسبتاً خوبی که ارائه می‌دهد، در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده و هنوز بردی را به دست نیاورده است. با این حال نیروی جوانی در کنار انگیزه بالای بازیکنان ذوب‌آهن وضعیت این تیم را بهتر از قبل کرده و حضور در ورزشگاه خانگی می‌تواند ورق را به نفع ذوبی‌ها برگرداند.

ذوبی‌ها در دو بازی قبلی خود عملکرد خوبی در فاز هجومی داشته و آمار نشان می‌دهد که شرایط این تیم در خط حمله نسبت به گذشته بهبود یافته است، حضور دارکو بییدوف و ایوان مارکوویچ در کنار میلاد جهانی و علی دشتی شرایط ذوب‌آهن را در فاز هجومی خوب جلوه داده و می‌تواند تا حدودی خیال رحمان رضایی را راحت کند. تقویت خط میانی و حمله ذوب‌آهن در کنار ضعف پیکانی‌ها در فاز دفاعی، جوانی مدافعان و جای‌گیری‌های اشتباه آنها، می‌تواند رضایی را به کسب نتیجه در این بازی امیدوارتر کند. بزرگترین دردسر رضایی در این فاز نبود مهره‌های جایگزین برای مواقع نیاز و بسته بودن دست او برای ایجاد تغییرات در صورت لزوم است. ذوبی‌ها در فاز دفاعی نیز شرایط خوبی دارند و شهاب گردان، نقطه اتکاء رضایی در اجرای برنامه‌هایش به شمار می‌رود.

با این وجود ذوب‌آهن کار سختی مقابل پیکان در پیش دارد. پیکان تیم قدرتمند و جنگنده‌ای است که فوتبال هجومی و روانی را به نمایش می‌گذارد و از انسجام تاکتیکی و نظم تیمی خوبی برخوردار است. پیکانی‌ها در فصل جاری بازیکنان باکیفیت زیادی به خدمت گرفته و از خط حمله زهردار برخوردار هستند. حضور شریفی، محمد نوری و رضا جبیره در کنار بازیکنانی مانند خدابنده‌لو و صالحی قدرت هجومی پیکان را بالا برده و می‌تواند خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار دهد. پیکان در فاز دفاعی شرایط چندان مطلوبی نداشته و مهاجمان ذوب‌آهن اگر باهوش عمل کنند، می‌توانند دردسر‌های زیادی برای آن‌ها به وجود آورند.

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان با توجه به انگیزه بالا، سبک بازی و بازیکنان حاضر در ۲ تیم، قابلیت تبدیل شدن به یک رقابت جذاب و پر افت و خیز را دارد. باید منتظر ماند و دید تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار