واکسن فایزر کرونا باید در فریزرهای بین منفی ۷۰ تا منفی ۸۰ درجه نگهداری شود که برای کشورهایی که فاقد چنین فریزرهایی هستند، امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دکتر سید حمیدرضا مژگانی، متخصص ویروس شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز  گفت: واکسن فایزر کرونا، یک ضعف بسیار مهم دارد این که باید در جایی به نام زنجیره فوق سرد یعنی در فریزرهای بین منفی ۷۰ تا منفی ۸۰ درجه نگهداری شود که برای کشورهای فقیر که چنین فریزر هایی ندارند یک مشکل است حتی برای کشورهای ثروتمند هم می تواند مشکل باشد و باید زنجیره سرمای شان را قوی تر کنند.

او افزود: همچنین باید دوز واکسن را به فاصله سه هفته بزنند یعنی برای ۲۸ روز بعد از دوره اول بدنتان ایمن خواهد بود زیرا تاثیرش هم هفت روز طول می کشد.

مژگانی گفت: فایرز بیونتک می‌گوید تا پایان ۲۰۲۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهند کرد و در ۲۰۲۱ هم تا ۳/۱ میلیارد دوز تولید می‌کنند که مسلما برای ۷ میلیارد انسان روی زمین کافی نیست پس مسلما به واکسن‌های دیگر هم نیاز داریم و برخی واکسن‌ها محدودیت‌هایی دارند که بقیه ندارند.

او افزود: زندگی به این زودی به حالت عادی بر نمی‌گردد، زیرا تعداد خیلی زیادی باید واکسینه شوند در ضمن جزئیات عملکرد این واکسن راهم نمی‌دانیم هرچند نتایج بسیار امیدوارکننده است؛ مسلماً در مسیر رسیدن به زندگی عادی هستیم، اما نمی‌دانیم چقدر طول خواهد کشید.

انتاهی پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.