کاهش چشمگیر قیمت گوشت مرغ هفته آینده در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با ممنوعیت خروج مرغ زنده و لاشه مرغ از استان اردبیل قیمت گوشت مرغ هفته آینده در اردبیل کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه به طور متوسط در استان اردبیل ماهانه چهار هزار ۶۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود، گفت: از این میزان گوشت مرغ تولید شده یک هزار و ۹۰۰ تن نیاز داخلی استان اردبیل بوده و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

او با اشاره به کاهش میزان جوجه ریزی در ۱۰ روز از مهر ماه افزود: در فاصله زمانی ۹ مهرماه الی ۱۹ مهرماه امسال یعنی در فاصله زمانی ده روز میزان جوجه ریزی در سطح تراز ملی از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این میزان کمبود جوجه ریزی نه تنها در استان اردبیل بلکه در کشور اتفاق افتاده و افزایش قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ملموس بوده است.

نیکشاد عدم تأمین نیاز صد درصدی واحدهای صنعتی تولید گوشت مرغ را یکی دیگر از اساسی‌ترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای گذشته عنوان کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار تا اطلاع ثانوی خروج مرغ زنده و نیز لاشه مرغ از استان اردبیل ممنوع بوده و با دستور دادستان مرکز استان اردبیل با متخلفان برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه توزیع گوشت منجمد مرغ در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل آغاز شده است، گفت: با این میزان توزیع قطعاً از افزایش بی رویه قیمت گوشت مرغ در استان اردبیل جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جوجه ریزی در آبان ماه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انجام شده که در یک ماه آینده قطعاً ً قیمت گوشت مرغ به قیمت اصلی و معقول خود بازخواهد گشت و در یک هفته آینده با سیر نزولی قیمت مرغ مواجه خواهیم شد.

نیکشاد استان‌های تهران، زنجان و آذربایجان شرقی را مصرف کنندگان دائمی تولیدات گوشت سفید استان اردبیل عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بعد از مهار گرانی گروشت مرغ در داخل استان تأمین گوشت مرغ در استان‌های هدف از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.