معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام:

مهمترین وظیفه مرکز مشاوره کمک به ارتقاء توانایی فردی افراد در مقابله با مشکلات است

سرهنگ یاسمی گفت : مهمترین وظیفه مرکز مشاوره کمک به ارتقاء توانایی فردی افراد در مقابله با مشکلات است.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با بیان اینکه مهمترین وظیفه مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی انتظامی کمک به ارتقاء توانایی فردی افراد در مقابله با مشکلات زندگی است، گفت: با توجه به راه اندازی پلیس پاسخگو هم استانی‌های عزیز می‌توانند در ایام فراگیری ویروس کرونا بدون مراجعه حضوری خدمات بگیرند.

او اظهار داشت: پیشگیری اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین علمی از مهمترین راهبرد‌ها در توسعه امنیت پایدار و سوق دادن افراد جامعه به سمت خود کنترلی و خود باوری است.

سرهنگ یاسمی  با اشاره به اینکه ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی افراد به عنوان یکی از مهمترین وظیفه‌های نیروی انتظامی از افزود: کمک به ارتقاء سطح فکری توانایی فردی و اجتماعی افراد برای مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌های و رفع نابهنجار که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی جامعه را به خطر خطر می‌اندازند از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می‌روند.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام ادامه داد: مرکز مشاوره آرامش انتظامی استان با بهره گیری از کارشناسان و مددکاران اجتماعی مجرم و کارآمد در حوزه‌های مختلف از جمله ازدواج، روانشناسی، علمی و ... در ایام فراگیری ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و در راستای خدمات رسانی به شهروندان و جامعه از طریق شماره تلفن شماره تلفن پلیس پاسخگو درج شود هر روزه به جز جمعه‌ها از ساعت سفر ۷ صبح الی ۱۲ ظهر ارائه خدمت می‌کند.

این مقام انتظامی یکی از شاخصه‌های پلیس را اتخاذ جامعه محوری دانست و ادامه داد: ۷۱ درصد از پرونده‌ها در مرکز مشاوره آرامش به مصالحه ختم و از چرخه قضائی و انتظامی خارج شده اند.

سرهنگ یاسمی با اشاره به بارگزاری سامانه مشاوره تلفنی پلیس پاسخگو در استان، گفت: شهروندان در صورت هرگونه نیاز به مشاوره در ایام کرونا با توجه به محدودیت‌های کرونایی از طریق شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل نمایند و می‌توانند از خدمات رایگان مشاوره‌ای نیروی انتظامی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.