تبدیل شهر اوجان به پایگاه ملی میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: شهر تاریخی اوجان در شهرستان بستان آباد به پایگاه ملی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  حمزه زاده در جلسه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بستان آباد با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری در این شهرستان گفت:شهر تاریخی اوجان به یکی از سایت‌های اصلی و فرهنگی کشور تبدیل خواهد شد.

او با بیان اینکه پایگاه ملی شهر اوجان، در سطح ملی مصوب شده است افزود:در تلاش هستیم کاوش‌های باستان شناسی و مرمت بخش‌های این شهر را هر چه زودتر شروع کنیم.

او از پیشرفت ۲۰ درصدی اولین بازارچه صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود:این بازارچه در زمینی به مساحت ۵۳ هزار متر مربع با ۱۶۳ واحد در قالب مجموعه‌های تولیدی و فروش راه اندازی می‌شود.

او شهرستان بستان آباد را خاستگاه اصلی صنایع دستی و گردشگری در استان عنوان کرد و افزود:در سال‌های اخیر بیشترین سرمایه گذاری‌ها در حوزه میراث و گردشگری در استان در شهرستان بستان آباد صورت گرفته است.

الهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان بستان آباد یکی از شهرستان‌های فرهنگی و گردشگری در استان است گفت:این شهرستان با بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی نیازمند توجه مسئولان است.

او گفت:متاسفانه با این ظرفیت تاریخی در این شهرستان تنها ۲۰ مورد اثر به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه در این شهرستان اقامتگاه بوم گردی مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی است گفت:در روستای گرگان قدیم به علت وجود غار‌های متعدد به زودی شاهد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری توسط بخش خصوصی خواهیم بود.

او به ظرفیت روستای خشکناب زادگاه پدری استاد شهریار نیز اشاره کرد و خواستار تسریع در تکمیل پروژه خشکناب و تبدیل آن به مرکز رویداد‌های فرهنگی استان و شهرستان شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار