مدیرکل هواشناسی استان ایلام:

استان ایلام طی چهار روز آینده تحت تاثیر یک سیستم با‌ دو شاخه بارشی قرار خواهد گرفت

ملکی گفت :سامانه بارشی از روز پنجشنبه ششم آذرماه تا روز یکشنبه ۹۹/۹/۹با دو شاخه مجزا مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد.

ملکی مدیرکل هواشناسی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت :  شاخه اول از روز پنجشنبه ششم آذرماه تا جمعه در سطح استان بویژه در مناطق جنوب و شرق استان فعال خواهد بود و بارش نسبتا کمی در پی خواهد داشت.

او ادامه داد :  اما موج دوم که از روز شنبه ۸ آذرماه بتدرج فعالیت خود را آغاز می‌نماید و تا اواخر روز یکشنبه۹۹/۹/۹ ادامه دارد، انتظار می‌رود که بارندگی‌های موثری در تمام‌نقاط استان داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی ایلام در توصیف این سامانه بارشی گفت: سیستم‌های بارشی مذکور همراه با رگبار باران، رعد و‌برق در نواحی مستعدد بارش تگرگ، وزش باد شدید و‌کاهش دمای هوا خواهد بود.

ملکی خاطر نشان کرد : آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی محور‌های مواصلاتی، خطر اصابت صاعقه متصور است.

مدیرکل هواشناسی استان‌ ادامه داد : از تردد غیر ضروری، خوداری از صعود به‌ ارتفاعات، چرای دام، عدم اتراق در کنار مسیل‌ها و‌ حریم رودخانه‌ها در هنگام فعالیت سامانه بارشی و تسریع در کشت پاییزه توسط کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.