معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

پاسخ دهی به تست کرونا اینترنتی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه اندازی سامانه اینترنتی پاسخ دهی به تست‌های کووید ۱۹ در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به حجم بالای مراجعین مراکز ۱۶ ساعته در کل استان و شلوغی و تراکم بالای افراد بیمار و مشکوک و حجم بالای کار همکاران واحد بیماری‌ها بعد از مدت‌ها پیگیری مستمر سامانه جوابدهی افراد سرپایی از منزل بدون مراجعه به مراکز بهداشت، بصورت اینترنتی فعال شد.

دلشاد افزود: افراد به منظور مشاهده جواب نمونه گیری به آدرس اینترنتی http://hmis.nkums.ac.ir:۸۲ مراجعه کرده و با ورود به قسمت چاپ جواب پاراکلینیک و وارد کردن نام بیمارستان، نوع خدمت، کدپیگیری و کدملی و انتخاب گزینه جستجو، جواب خود را مشاهده و چاپ کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: بیمارانی که در شهرستان‌های شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و راز تست کرونا داده اند در قسمت نام بیمارستان، آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) را انتخاب کنند و بیمارانی که در شهرستان بجنورد تست داده اند، آزمایشگاه بیمارستان امام حسن (ع) را انتخاب کنند همچنین در قسمت نوع خدمت گزینه آزمایشگاه و در قسمت کد پیگیری اینترنتی شماره موبایل وارد شود.

دلشاد گفت: هدف از راه اندازی این سامانه کاهش مراجعات و تماس‌های متعدد افراد برای گرفتن جواب آزمایش کرونا، کمک به حفظ محیط زیست در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش حمل و نقل، کاهش تماس‌های آلوده از طریق چاپ کاغذ، کمک به قرنطینه حداکثری و فاصله گذاری اجتماعی، کمک به استراحت مطلوبتر افراد در منزل برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از شیوع بیشتر و ... است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با راه اندازی این سامانه همچنین بار کاری همکاران حوزه بهداشت کاهش می‌یابد و نیرو‌های مراکز ۱۶ ساعته می‌توانند جواب نمونه‌های سرپایی را در زمان سریع تری اعلام کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکل رو مشکل دمت گرم جواب نمی‌دین مردم الاف نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سایت جوابدهی نتیجه آزمایش کرونا خرابه .تلفنی هم که به ما دادن اصلا پاسخ نمیده.گفتن حضوری هم مریم چی کار کنیم؟