۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان اعطا می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش کشاورزان در قالب کشاورز کارت در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: برای هر کشاورز به ازای هر هکتار ٢میلیون تومان تا ٢٠میلیون تومان در کشاورز کارت از طریق بانک کشاورزی شارژ خواهد شد.

او  تصریح کرد: کشاورزان متقاضی کشاورز کارت می‌توانند با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به شعب بانک کشاورزی مراجعه و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: مبلغ تسهیلات سرمایه در گردش موجود در کشاورز کارت یکساله بوده و کشاورزان با کشاورز کارت می‌توانند فقط از طریق کارگزاران شرکت خدمات حمایتی سراسر استان کود وسم موردنیاز خود را خریداری کنند.

سیستان‌وبلوچستان از نظر آب و هوایی دارای تنوع زیادی است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد.

برخی مناطق این استان مانند سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز نیز آب و هوای نیمه بیابانی و بعضا مرطوب و ناحیه کوهستانی بم‌پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به سمت غرب تا کوه‌های بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات‌های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستانهای سرد است.

با این وجود استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند و تالاب‌های هامون و هامون جازموریان یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می شود به طوری در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

سرزمینی که در تمام فصول سال چه زمستان، چه بهار، تابستان و پاییز امکان تولید محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، دامداری، تجارت مرزی، صید و صیادی و صنعت و معدن را دارد به واقع سرزمین هزاران گنج است و نباید انگ محرومیت برپیشانی خود داشته باشد.

هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار