پیروزی بایدن در ایالت مینه‌سوتا تائید شد

مقامات مینه‌سوتا پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت را تائید کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، مقامات ایالت مینه سوتا به اتفاق آرا روز سه شنبه پیروزی جو بایدن در رقابت‌های سوم نوامبر در این ایالت را تائید کردند. روند تائید نتیجه انتخابات در مینه سوتا طبق روال معمول انجام شد، اما به دلیل ادعای دستکاری نتیجه انتخابات از سوی دونالد ترامپ، نتایج مورد بررسی جدی قرار گرفت.

بر اساس تائید رسمی مقامات ایالتی، ۱۰ رای الکترال ایالت مینه سوتا از آن بایدن شد. استیو سایمون، از مقامات ایالت مینه سوتا اعلام کرد امروز نتایج انتخابات سراسری ۲۰۲۰ از سوی مقامات ایالتی تائید شد. وی میزان مشارکت مردم این ایالت در انتخابات سوم نوامبر را بالا ارزیابی کرد. تقریبا ۳.۳ میلیون نفر امسال در مینه سوتا در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند که از این تعداد بیش از ۱.۹ میلیون مورد به صورت پستی بوده است. این رقم بالاترین میزان مشارکت رای دهندگان در مینه سوتا طی ۵۰ سال گذشته است.

پیشتر نیز ایالت پنسیلوانیا و نوادا پیروزی بایدن را در ایالت‌های خود تائید کردند. پنسیلوانیا از ایالت‌های مورد دعوی ترامپ است.

بالاخره پس از هفته‌ها کش و قوس، دونالد ترامپ در حالی که طبل تقلب در انتخابات را زمین نگذاشته، با آغاز روند انتقال قدرت موافقت کرد. تیم بایدن از این اقدام استقبال کرد و مراحل قانونی کار را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار