ایلان ماسک SN8 را آماده پرتاب کرد

شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد تا پایان نوامبر اولین پرواز رسمی SN8 را محقق کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سپتامبر سال ۲۰۱۹ ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا اعلام کرد که امیدوار است شرکت آژانس فضایی او بتواند طی شش ماه سفینه‌ای را برای آزمایش به دور مدار زمین بفرستد. با وجود آن که ایلان ماسک نتوانست هدف خود را طی شش ماه عملی کند اما به نظر می‌آید شرکت اسپیس ایکس پس از یک سال آماده انجام آزمایشی فوق‌العاده و پیشرفته است.

اخیرا محققان این شرکت طی انتشار پستی در حساب کاربری توئیتر خود اظهار داشته‌اند که سفینه جدید آن‌ها با نام SN8 از قدرت و مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و آزمایش‌های اولیه موتور را به خوبی پشت سر گذاشته است. بر اساس گفته‌های این محققان اولین آزمایش‌های پیشرفته و ارسال سفینه مذکور به دور مدار زمین حدودا تا یک هفته آینده صورت خواهد گرفت.

در ادامه یکی از کارمندان سازمان فضایی ناسا بخشی از آزمایش‌های سفینه جدید اسپیس ایکس را در حساب کاربری خود قرار داد و اظهار داشت با توجه به اقدامات این مجموعه، ایلان ماسک احتمالا سفینه SN8 خود را در تاریخ ۳۰ نوامبر یعنی کمتر از یک هفته دیگر به مدار زمین می‌فرستد.


بیشتر بخوانید


توئیت ایلان ماسک درباره سفینه SN8

توئیت ایلان ماسک درباره سفینه SN8

به دنبال خبرهای منتشر شده و واکنش محققان و کارمندان سازمان‌های فضایی، ایلان ماسک نیز تصمیم گرفت با انتشار پستی در توئیتر خود مخاطبان را در جریان جزئیات بیشتر و موثق‌تری قرار دهد. مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس در توئیتر خود نوشت: "سفینه SN8 نتیجه خوبی در آزمایش موتورها گرفت. ما برای اولین پرواز ۱۵ کیلومتری یا همان ۵۰ هزار پایی در هفته آینده آماده می‌شویم. هدف اصلی ما این است که سه موتور سفینه، قدرت بدنی آن، انتقال انرژی از مخزن‌های مرکزی تا مخزن بالایی و قدرت فرود آمدن SN8 را بررسی کنیم".

با وجود آن که ایلان ماسک اظهار داشت که سفینه آن‌ها احتمالاً تا هفته آینده آزمایش خود را آغاز می‌کند اما همچنان تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. بر اساس ادعای محققان و کارمندان سازمان ناسا انتظار می‌رود این سفینه در ۳۰ نوامبر پرواز خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار