وجود ۱۲۷ محل برای اسکان اضطراری در زنجان

 مدیرکل مدیریت بحران زنجان از وجود ۱۲۷ محل برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان عصر دیروز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران  زنجان، گفت: در حال حاضر ۱۲۷ محل برای اسکان اضطراری مسافران در استان زنجان  در نظر گرفته شده که ۲۶ مورد آن در زنجان، ۹ مورد در ابهر، ۱۷ مورد در خدابنده و ۸ مورد در خرمدره است.
 
او افزود: در شهرستان‌های ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه به ترتیب ۲۵، ۳۴، ۷ و یک محل اسکان برای در راه ماندگان در نظر گرفته شده است.

کرامتی با اشاره به وام جبران خسارت برای کشاورزان، افزود: با تلاش مدیریت استان زنجان، استمهال تسهیلات کشاورزان از ۳۱ شهریورماه پارسال تا ۲۹ آذرماه امسال تمدید شد و این در حالی است که ۱۰ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پارسال کشاورزان اضافه شده که سهم استان زنجان ۲۲۵ میلیارد ریال است.

این مسئول در رابطه با بیست و دومین مانور سراسری زلزله در استان زنجان، ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در حال حاضر در کشور ایجاد شده، با  آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان زنجان در رابطه با اطلاع‌رسانی در طول این هفته هماهنگی شده و قرار است در ساعت مقرر از اپلیکیشن شاد و رادیو‌ استانی آژیر زلزله پخش شده و خانواده‌ها با فرزندان خود پناه‌گیری و خروج اضطراری را تمرین کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی زمستان سردی که از جانب هواشناسی کشور انجام شده، انتظار می‌رود هماهنگی بیشتری در سطح صف اتفاق افتاده و فرمانداران نیز با دهیاران هماهنگی بالایی داشته باشند تا آسیب‌های احتمالی در سریع‌ترین زمان مخابره شود.

رحمن‌نیا مدیرکل هواشناسی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: میانگین بارش های استان زنجان امسال ۴۱ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴۱ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت آماری ۲۷ درصد کاهش داشته است.

او  بابیان اینکه طارم با ۵۵ میلی‌متر بیشترین و زنجان با ۳۴ میلی‌متر کم‌ترین بارش را داشته است، گفت: شهرستان زنجان نسبت به پارسال ۳۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت آماری ۳۵ درصد کاهش بارندگی را تجربه کرده است.

این مسئول میانگین دمای سال زراعی جاری را با یک درجه افزایش ۱۲.۱ درجه سلسیوس اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در آذرماه افزایش ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بارش در شمال‌شرقی استان زنجان را شاهد باشیم، ولی بارندگی در سایر نقاط زنجان نرمال خواهد بود و طی ماه های آذر دی و بهمن، شمال‌شرقی و بخشی از شمال زنجان افزایش بارندگی در حدود ۵ تا ۱۰ میلی‌متری را در پیش داشته و سایر مناطق وضعیت نرمالی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ماه های آذر دی و بهمن‌ماه امسال در کل استان زنجان شاهد افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما نسبت به دمای نرمال زنجان باشیم، گفت: از ساعت ۴ صبح روز پنجشنبه ۶ آبان‌ماه بارش‌هایی با سرعت یک‌دهم تا ۴ میلی‌متر بر ساعت در استان زنجان آغاز می‌شود که پیش بینی می شود بارش ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متری در مناطق شمالی و ۵ تا ۱۵ میلی‌متری در سایر مناطق را به همراه آورد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از ابتدا تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان زنجان در شمال‌غرب ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و در سایر مناطق ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارش اتفاق بیافتد، گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر  بین ۲ تا ۳۰ سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.

او خاطرنشان کرد: کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در طول فعالیت سامانه پیش‌بینی می‌شود و کمینه دمای شهر‌های استان زنجان بین منفی ۲ تا منفی ۵ درجه و بیشینه دمای شهر‌های استان زنجان بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و بیشینه سرعت باد بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتربر ساعت خواهد بود.

علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز گفت: راهداری زمستانی هر ساله از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ فروردین‌ماه شروع می‌شود، ولی امسال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده از شرایط جوی راهداری زمستانی از ۱۳ آبان‌ماه آغاز شده و اکثر راهداران در راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

او ادامه داد: پارسال اطلاعاتی از خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین دستگاه‌ها و ادارات جمع‌آوری شد و امیدواریم امسال نیز این اطلاعات تکمیل شده و اطلاعات رانندگان خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین استان زنجان جمع‌آوری شود تا در صورت بروز مشکل برای راهداران، این رانندگان برای همکاری فراخوان شوند.

علی اکبری افزود: امیدواریم در صورت نیاز، دستگاه‌هایی که زیرساخت‌های خودرویی و منابع انسانی لازم را در اختیار دارند، با این اداره‌کل در امر راهداری زمستانی همکاری کنند.
 
مدیرکل راهداری استان زنجان از خرید نمک و ماسه و حمل آن به محل انبار‌ها خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه استان زنجان  با ۲۵۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات توسط ۵۵۷ نفر در ۳۲ راهدارخانه و ۵۰ اکیپ نگه‌داری می‌شود و در حال حاضر صد در صد راهدارخانه‌ها آماده پذیرش مسافران در راه مانده هستند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.