تقدیر فرماندار یزد از اقدامات شهر حمیدیا در زمینه مبارزه با کرونا

فرماندار یزد گفت: اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در شهر حمیدیا، باعث شده تا این شهر یکی از بهترین شهرهای استان در زمینه اجرا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمدرستگاری، فرماندار یزد با حضور در ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت بسیج مساجد شهر حمیدیا، گفت: خوشبختانه خواهران و برادران بسیجی در عرصه مبارزه با کرونا نیز پیشقدم شده اند و با تلاش مضاعف خود، مساجد و محلات مختلف شهر را به سنگرهای پویا و فعال فعالیت های خودجوش فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده اند.

او ادامه داد: لذا باید از این پتانسیل قوی برای آگاهی بخشی و پیاده سازی اهداف و آموزش های بهداشتی در محلات مختلف شهرستان یزد نیز بهره کافی ببریم.

رستگاری با بیان اینکه با افزایش آگاهی خانواده ها و اجرای طرح محله محوری مبارزه با کرونا می توان از هجوم موج های بعدی این ویروس جلوگیری کرد، اظهارداشت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن دستورالعمل ها و اهداف ارائه و نهایی شوند تا تیم های اجرایی طرح هرچه زودتر وارد میدان شوند و با ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، درصد ابتلای خانواده ها به این بیماری کاهش یابد.

فرماندار یزد در ادامه ضمن تشکر از همراهی و همیاری که در مجموعه شهر حمیدیا و به ویژه محله رحمت آباد در بحث مقابله با کرونا وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط دو سویه بین پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های مساجد و تشکل های مردمی با شهرداری حمیدیا و شبکه بهداشت این شهر، باعث شده تا شهر حمیدیا یکی از بهترین شهرهای استان در زمینه اجرا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد و ما شاهد کمترین مشکل در این شهر باشیم.

امیر شاکری، شهردار حمیدیا نیز در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح محله محوری مبارزه با کرونا می تواند دستاوردهای خوبی در زمینه کاهش آمار مبتلایان به کرونا داشته باشد، گفت: پیرو فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تشکیل ستادهای محله ای در محلات شهرها، شهرداری حمیدیا نیز اقدام به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا محلات کرده است.

او با اشاره به اینکه در شهر حمیدیا پتانسیل های بسیار خوبی در بحث حمایت های مردمی وجود دارد، اظهارداشت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، همکاری های بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا بین پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های مساجد و تشکل های مردمی با شهرداری حمیدیا برای مبارزه با این بیماری شکل گرفت.

شاکری ادامه داد: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در بحث های پیشگیری و مقابله با کرونا در شهر حمیدیا انجام شده است که از جمله این اقدامات می توان به توزیع مواد ضدعفونی کننده، نصب بنرهای هشدار دهنده و آموزشی مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، ضدعفونی معابر و محل های پرتردد و ارسال پیامک های اطلاع رسانی به شهروندان، اشاره کرد که همگی با همراهی و تعامل بین مردم و مجموعه شهرداری صورت گرفت.

شاکری در پایان از آغاز فعالیت قرارگاه جهادی سلامت و محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر حمیدیا خبر داد و گفت: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، طرحی ملی است که مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به صورت متمرکز از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی صورت می گیرد و اهدافی ازجمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار