مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر امروز سامانه بارشی فعال وارد استان اردبیل می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جوی نسبتاً پایدار طی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) در غالب مناطق استان است که آسمان امروز کمی تا نیمه ابری توام با وزش باد جنوبی (گرمیج) و افزایش نسبی دما بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

او بیان کرد: از امشب با نفوذ سامانه بارشی فعال شاهد ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، کاهش محسوس دما، رخداد مه و بارش متناوب برف و باران خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: این سامانه تا بعد از ظهر روز جمعه (۷ آذر) در استان اردبیل فعال خواهد بود.

محمدی اظهار داشت: بارش در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار به صورت باران و در بقیه نواحی استان اردبیل عمدتاً به شکل برف خواهد بود.

او با بیان اینکه در گردنه برف گیر و کوهستانی استان کولاک برف نیز انتظار می‌رود افزود: با توجه به محدودیت دید افقی و پایین بودن کف ابر در فرودگاه اردبیل از ظهر فردا، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر جمعه و طی روز شنبه (۸ آذر) مجدداً جوی نسبتاً پایدار توام با افزایش نسبی دما بویژه در طول روز در غالب مناطق استان حاکم می‌گردد.

محمدی افزود: از روز یکشنبه (۹ آذر) سامانه ناپایدار دیگری به استان نفوذ خواهد کرد که موجب استقرار هوای نسبتاً سرد و بارش برف و باران در غالب مناطق استان خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.