تنها کارخانه تولید کننده روغن نباتی جنوب کشور در گیر و دار تامین مواد اولیه

تنها کارخانه تولید کننده روغن نباتی جنوب شرق کشور در بندرعباس ۱۰ درصد از نیاز روغن کشور را تامین می‌کند.

محمد داوود ،میگلی رئیس هئیت مدیره کارخانه روغن حیات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت:این کارخانه روزانه حدود  ۱۸۰ تن روغن نباتی  را بسته بندی و روانه بازار می‌کند.

میگلی افزود: به دلیل کمبود روغن در استان هرمزگان طی یک ماه اخیر همه روغن تولیدی این کارخانه در استان توزیع می‌شود و ارسال به سایر استان‌ها نداریم.

او با اشاره به اینکه به دلیل کمبود مواد اولیه اکنون حدود ۲۰ درصد از ظرفیت کارخانه تولید روغن داریم، افزود:۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه روغن حیات مشغول به کار هستند و درصورت افزایش تخصیص مواد اولیه صد نفر دیگر هم در این کارخانه جذب اشتغال می‌شود.

رئیس هئیت مدیره کارخانه روغن حیات گفت: در یک ماه اخیر واحد گالن سازی این کارخانه نیز راه اندازی شد و ۳۰ نفر در این واحد مشغول به کار شدند.

او افزود: پیش از این گالن‌های روغن از استان‌های دیگر خریداری می‌شد، ولی اکنون این کارخانه در زمینه ساخت انواع گالن‌ها به خودکفایی رسیده است و حتی می‌توانیم برای سایر شهرستان‌ها و متقاضیان گالن در اندازه‌های مختلف تهیه کنیم.

کارخاته روغن نباتی حیات با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن روغن خوراکی، ۱۸ نوع محصول را تولید می‌کند وبرای ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه ایجاد شده است.

کمبود  تخصیص سهمیه مواد اولیه تولید روغن نباتی به نرخ دولتی و نبود  و گرانی مواد اولیه آزاد سبب شده این کارخانه با کمترا ز یک چهارم ظرفیت تولید فعال باشد و گسترش فعالیت این کارخانه برای تامین بخش قابل توجهی از نیاز روغن کشور نیازمند تخصیص هر چه سریع تر مواد اولیه است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.