۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن در کردستان پرداخت شد

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: امسال ۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن ویژه حمایت‌های دولت برای آسیب دیدگان از کرونا در این استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رضایی سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: در جریان ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در این استان ۲۰ هزا و ۹۱۶ نفر جهت بهره‌مندی از این طرح در سایت نام نویسی کردند.

او اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۵۸ نفر پس از تکمیل پرونده در بانک، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: بیشترین این پرداختی‌ها در سنندج، سقز و قروه بود بطوریکه از ۹ هزار و ۳۴۶ ثبت نامی در سنندج تاکنون ۲ هزار و ۹۸ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: از ۲ هزار و ۴۶۳ ثبت نام کننده در سقز نیز ۳۶۰ نفر و از ۲ هزار و ۹۳۲ متقاضی قروه نیز ۷۴ نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شدند و روند پرداخت تسهیلات برای باقی افراد در حال انجام است.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مستأجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می‌توانستند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، هشت کلانشهر بالای یک میلیون نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان و شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و سه ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت یکسال، فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می‌کنند که مبلغ اقساط ماهانه آن در تهران ۵۴۰ هزار، کلانشهر‌ها ۳۲۰ هزار و سایر شهر‌ها ۱۶۰ هزار تومان است؛ اصل وام در پایان یکسال به بانک بازگردانده می‌شود.

در مدل بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود ۱۳ درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام ۵۰ میلیونی، یک میلیون و ۶۶۰ هزار، وام ۳۰ میلیونی ۹۹۶ هزار و ۴۲۹ و وام ۱۵ میلیونی ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.