کارگردان «دوران عاشقی» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جای خالی کامبوزیا پرتوی به این زودی‌ها پر نمی‌شود

علیرضا رئیسیان از تجربه همکاری با کامبوزیا پرتوی و نبوغ او در فیلمنامه نویسی گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی «ایستگاه متروک» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و نویسندگی عباس کیارستمی و زنده یاد کامبوزیا پرتوی محصول سال ۸۰_۷۹ است. به این بهانه با رئیسیان درباره شخصیت هنری و کاری پرتوی گفتگو کردیم که او در این باره گفت:وقتی ایده کلی فیلم توسط عباس کیارستمی به من منتقل شد نظرمان این بود که به دلیل نقش اساسی کودکان در ارتباط با بزرگترها، یعنی ارتباط بین نسل مسن‌تر و کوچکتر، چگونه یک رابطه عاطفی ممکن است بین یک زن شهری و کودکان روستایی اتفاق بیفتد پس به این نتیجه رسیدیم بهترین فرد برای نگارش فیلمنامه پرتوی است؛ در این راستا مذاکراتی کردیم و در نهایت فیلمنامه را نوشت و تجربه بسیار لذت بخشی بود.

کارگردان «دوران عاشقی» ادامه داد: به نظرم در نویسندگی به مراتب ایده‌های بدیع‌تر و جذاب تری داشت و باید روی آن کار می‌شد تا پرداخت بصری هم پیدا کند و حتی اگر فیلمنامه نویسی را به صورت حرفه ای‌تر انجام می‌داد چه بسا کارگردانی را کنار می‌گذاشت و این موضوع را به خودش هم گفته بودم.

این کارگردان اظهار کرد: تجربه‌ای هم که خودش از اولین فیلم بلند بعد از انقلاب با عباس کیارستمی در «خانه دوست کجاست» داشت، باعث شد به سینمای کودک به خوبی وصل شود و ورود کند؛ بعد هم در سینمای بزرگسال کار‌های خوبی کرد. ولی همیشه فکر می‌کنم به عنوان نویسنده فیلمنامه می‌توانست آدم ویژه تری باشد؛ او تنها نویسنده ایرانی بود که برای چند کمپانی خارجی هم فیلمنامه نوشت و حسرت می‌خورم چرا ناگهانی و زود از سینمای ایران جدا شد.

رئیسیان در پایان گفت: فکر می‌کنم جای کامبوزیا پرتوی به شدت خالی خواهد بود و به این زودی ها، پر نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار