مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی فردا (پنجشنبه ۶ آذر) در مراسمی با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  طرح ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده است.

در این طرح، تعداد ۸ مخزن به شکل سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب و دو مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری ساخته شده است.

این مخازن ظرفیت تامین خوراک روزانه ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از طریق ایستگاه‌های پمپاژ این پالایشگاه در ضلع غربی تاسیسات و نیز ارسال میعانات گازی به سمت گوی شناور (SPM) شماره ۱ و ۲ از طریق خطوط ۳۰ اینچ ورودی- خروجی تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه در روز را داراست که خوراک ارسال شده به پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بنزین و دیگر محصولات با ارزش تبدیل می‌شود.

خوراک میعانات گازی پالایشگاه پارس شیراز و پتروشیمی نوری نیز از این مخازن تامین می‌شود. این مخازن همچنین می‌توانند خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های سیراف را پس از تکمیل شدن تامین کند.

این تاسیسات که هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد و فردا به بهره‌برداری می‌رسد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و با تلاش پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال فردا به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.