رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا :

یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در بحث مبارزه با کرونا هستیم

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی گفت: در حال حاضر که در شدیدترین تحریم‌های دارویی و پزشکی قرار داریم با روحیه ایثارگری کادر درمان، یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در بحث مبارزه با کرونا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی در بازدید از نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی بیماران مبتلا به کرونا مستقر در مجتمع ورزشی شهید آیت الله دستغیب شیراز، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی محوری در اقصی نقاط کشور از زمان ویروس منحوس کرونا با توان تمام در حال انجام خدمات بهداشتی و درمانی هستند و تا ریشه‌کن کردن بیماری کرونا این مسیر را ادامه خواهند داد.

او افزود: با شیوع این بیماری ارشد نظامی در استان فارس با مجموعه بیمارستان‌های شیراز و بهداشت و درمان به صورت فعال در رفع آلودگی شهر، غربالگری وارد عمل شدند.

امیر موذنی ادامه داد: نخستین نقاهتگاه بیمارپذیر در سطح نیروی زمینی برای پذیرش بیماران بهبود یافته کرونا نقاهتگاه شهید دستغیب در شهرستان شیراز در اسفندماه بود که در اوج اول کرونا در درمان بسیاری از بیماران کمک شد.

او با بیان اینکه در روز‌های نخست که شناخت کامل از بیماری کرونا نبود ارتش جمهوری اسلامی با روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی به هموطنان خدمات ارائه کردند و با فروکش شدن کرونا فعالیت این نقاهتگاه متوقف شد، اظهار کرد: مجددا از مهرماه با آغاز موج سوم کووید ۱۹ با هماهنگی ستاد نیرو‌های مسلح، نقاهتگاه پیش بیمارستان در ورزشگاه شهید دستغیب ایجاد شد که با کار تیمی و با روحیه جهادی به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

امیر موذنی ضمن قدردانی از مدیریت امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و حمایت‌های ارگان منطقه، تصریح کرد: تیم منسجم و کارآمد در استان فارس ایجاد شده است که در این مدت ۴۰ بیمار در ۲ بخش بانوان و آقایان در ورزشگاه شهید دستغیب بستری شدند.

او با یادآوری این موضوع که اگر به زمان هشت سال دفاع مقدس برگردیم، جنگی که به ما تحمیل شد و تمام دنیا تلاش می‌کردند تا به خاک و مرزو بوم ایران تجاوز کنند، رزمندگان مقابله این قضئیه ایستادند، گفت: در ۴ دهه اخیر هر چه تحریم و فشار بود بر کشور ایران تحمیل شد و مردم شهید پرور مقاومت کردند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا گفت: در حال حاضر که در شدیدترین تحریم‌های دارویی و پزشکی هستیم با روحیه ایثارگری عزیزان کادر درمان، یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در بحث مبارزه با کرونا هستیم.

امیر موذنی در پایان با اشاره به خستگی جامعه پزشکی در پی مقابله با شیوع کووید ۱۹ ضمن آرزوی سلامتی برای مدافعان خط سلامت، گفت: دست پزشکان را می‌بوسم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار