اتصال ۱۸۰ روستای قزوین به اینترنت تا پایان امسال

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۱۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تا پایان امسال به اینترنت متصل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در برنامه رادیویی روی خط باشید با اشاره به هزینه بالای نصب و راه اندازی تجهیزات راه اندازی اینترنت در روستا‌ها، گفت: در استان حدود ۲۵۰ روستا به اینترنت دسترسی ندارند،   اما با کار جهادی که از سال قبل شروع شده است  ۱۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تا پایان  امسال به اینترنت متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه  تعداد روستا‌های بدون اینترنت بالاست، اما مجموع جمعیت این روستا‌ها سه درصد است.

شهامی افزود: در حال حاضر با همکاری اپراتور‌های ایرانسل، همراه اول و‌های وب اینترنت بیش از ۱۰ روستا راه اندازی شده است و ۵۰ روستای دیگر تا دو هفته آینده راه اندازی  می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: طبق آمار‌های آموزش پروش ۳۰ درصد از دانش آموزان به شاد دسترسی ندارند و از این میزان سه درصد به دلیل نداشتن اینترنت است.

شهامی  با بیان اینکه تابستان امسال به هزار و ۱۶ مدرسه اینترنت رایگان داده شده است، گفت: ۱۰۰ مدرسه در ۱۰۰ روستا به دلیل عدم پوشش نتوانستند اینترنت رایگان بگیرند.

وی یادآور شد: روستا‌های دارای جمعیت بیشتردر اولویت هستند و بزرگترین مشکل ما در مناطق روستایی آوج، طارم والموت کوهستانی بودن منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار