نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد در جامعه را بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد را بسیار مهم دانست و گفت: گاهی خلاء‌هایی هست و میادینی برای مفسدین ایجاد می‌شود، این روزنه‌ها و راه‌ها را باید کامل مسدود کرد و اجازه نداد که مفسدان عرصه‌ای برای عرض اندام داشته باشند.

او اضافه کرد: نیروی انتظامی انصافا یک مجموعه بالنده برای نظام جمهوری اسلامی است و ما قطعا می‌توانیم بگوییم مانند این مجموعه با این کیفیت و با این روحیه، با این ایمان و دستاورد‌ها در جهان نداریم و این بسیار مهم است که الحمدلله ما از این موقعیت برخورداریم.

امام جمعه شهرکرد افزود: نیروی انتظامی سه نیروی در هم ادغام شده است، ادغام شهربانی، ژاندارمری و بعد کمیته‌های انقلاب یعنی سه نیرویی که از نظر فکری و فرهنگی کاملا جدای از هم بودند به یکباره در هم ادغام بشوند و بتوانند با هنرمندی تمام این‌ها را به یک فکر و جهت آن هم جهت دینی، معنوی، اخلاقی، خدماتی درست در راستای منویات مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا و منویات اسلام عزیز و در تراز نظام جمهوری اسلامی تبدیل کنند و در یک مسیر قرار بدهند.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی توانست از آن نازیبایی‌ها و مسائلی که مجموعه‌های نظامی قبل از انقلاب داشتند عبور کند و یک نیروی بالنده و افتخارآفرین برای جمهوری اسلامی تبدیل شود، این مجموعه تلاش می‌کند و در تلاش است که یک نیروی متخلق باشد و در راستای اخلاق محوری به معنای واقعی حرکت بکند البته حالا این را که می‌گوییم نه اینکه نیروی انتظامی در اوج باشد و نواقصی نباشد، اما به این جایگاه رسیدن بسیار مهم است.

امام جمعه شهرکرد اخلاق محوری را اصل حاکم در نیروی انتظامی دانست و گفت: حتی در بحران‌ها می‌بینیم درحالی که رعایت خیلی از مسائل سخت است، اما در آن شرایط سخت با بسیاری از مسائل مواجه می‌شوند، ولی آن جا هم سعی می‌کنند اخلاق محوری حاکم باشد و زیاده روی نکنند و تندروی نداشته باشند. این‌ها نتیجه کار‌های عقیدتی و کار‌های ایمانی، اخلاقی، فکری، دینی است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما اگر چیزی را می‌گویم به عنوان اینکه موضع گیرنده و تضعیف کننده باشیم نمی‌دانند بلکه قطعا ما را ناصح و خیرخواه خودشان می‌دانند و به عنوان کسی نگاه می‌کنند که خیرشان را می‌خواهند و می‌خواهیم مشکلات اصلاح شود از این جهت با صراحت بسیاری از مسائل را عرض کردیم.

نکونام افزود: به بعضی از آقایان گفته ام برای مثال مناسبتی پیش می‌آید مانند هفته نیروی انتظامی این هفته تعریف و تمجید از هم نیست، بلکه هفته رصد قوت‌ها و ضعف‌ها است، زیرا در هر کاری خالی از ضعف نیستیم و باید ضعف‌ها را به حداقل و ان‌شاءالله به صفر برسانیم.

امام جمعه شهرکرد نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد را بسیار مهم خواند و گفت: در مسئله مبارزه با مواد مخدر، حضور نیروی انتظامی بسیار مهم و حیاتی است، اما گاهی خلاء‌هایی هم هست و میادینی برای مفسدین و معتادین ایجاد می‌شود، این روزنه‌ها و راه‌ها را باید کامل مسدود کرد و اجازه نداد که مفسدان عرصه‌ای برای عرض اندام داشته باشند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.