افزایش خشونت علیه زنان در فرانسه

براساس آمار اعلام شده، سالانه بیش از ۲۲۰ هزار زن فرانسوی قربانی خشونت خانگی می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان است. با این حال آمارهای نشان می‌دهد سالانه بیش از ۲۲۰ هزار زن در فرانسه قربانی اعمال خشونت از سوی یکی از اعضای خانواده خود به ویژه شریک زندگیش می‌شود.

زن کشی هم در فرانسه افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۹، ۱۴۶ زن قربانی قتل توسط شریک زندگی خود شدند که ۲۵ مورد بیشتر از سال قبل از آن بود. این بدان معناست که در این کشور هر دو روز و نیم یک زن توسط شریک زندگی خود کشته می‌شود.

سرگرد «فابین بولرد» از افسران پلیس مسئول مبارزه با خشونت‌های خانگی در ایولین فرانسه در مورد افزایش خشونت‌های خانگی در زمان قرنطینه گفت در دور دوم قرنطینه ما هنوز آمار دقیقی نداریم. اما فکر می‌کنم این رقم کاهش یافته باشد، زیرا در حال حاضر مردم می‌توانند سر کار بروند و در مقایسه با دور نخست قرنطینه اجازه خروج از خانه بیشتری دارند.

او گفت در دور اول قرنطینه میزان خشونت‌های خانگی به شدت افزایش یافته بود. زیرا مردم در قرنطینه بودند و در تمام طول شبانه روز عامل خشوت و قربانی با هم بودند. بولرد گفت در حال حاضر نیرو‌های پلیس بهتر آموزش دیده اند و بهتر می‌توانند با قربانیان خشونت‌های خانگی برخورد کنند. این مسئله بسیار مهم است. مهمترین پیام در حال حاضر برای قربانیان خشونت‌های خانگی این است که به آن‌ها بگوییم نترسند و در برابر این خشونت‌ها به انجمن‌ها و مراکز پلیس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار