امام جمعه همدان؛

شاکله اصلی روحانیت خدمت‌رسانی به مردم است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: شاکله اصلی روحانیت، خدمت‌رسانی به مردم است و کسی که در این عرصه ورود می‌کند، به دنبال وظایف خدمت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین افتتاحیه حضور منسجم نیروهای جهادی در مراکز درمانی همدان، با بیان اینکه حضور در عرصه طلبگی با خدمت گره خورده است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای لباس خدمت را از تن بیرون کند، باید بگوییم که هویت اصلی خودش را از دست داده است.

او با اشاره به اینکه حضور در مراکز درمانی هم جنبه خدمت رسانی دارد و هم جنبه تبلیغی، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم که این عمل برآیند بیرونی داشته باشد، نیازمند بازخوانی در انگیزه‌ها هستیم و لازم است که طلاب قبل از ورود در این عرصه در خلوت خودشان، اخلاص این عمل را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، کاری  تاثیر گذار را کاری الهی دانست و گفت: رفتاری با اثر گذاری روانی و اجتماعی همراه است که نشات گرفته از خدمت رسانی به مردم برای رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه در بحث کرونا ۲ دغدغه اصلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: نخستین دغدغه، ابتلای مردم به این ویروس منحوس و لزوم قطع زنجیره انتقال است و دومین دغدغه که مهم‌تر هم هست، مساله آمار مرگ و میرها است.

او ادامه داد: برنامه ریزی و ضرورت کاهش ابتلا در جای خود ضروری است و گروه‌های جهادی باید سر منشا ابتلا به این بیماری را ببیند و برای مقابله با آن فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه می‌توان با آموزش، فرهنگ سازی و در اختیار قرار دادن تجهیزات بهداشتی، ورود مردم به بیمارستان‌ها را کاهش داد، عنوان کرد: در قرارگاه شهید سلیمانی می‌توانیم با مدیریت گلوگاه‌ها و حضور محله محور به کمک کادر درمانی بشتابیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی به تشریح اهمیت نقش روحیه در بین بیماران در روند درمان پرداخت و بیان کرد: در شرایط فعلی که هیچ دارویی برای این بیماری در دنیا وجود ندارد، خوب است که توجه جدی به بحث روحی و روانی بیماران داشته باشیم و در این راستا به طور قطع حضور طلاب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه اخبار و آمار مرگ میرها از نظر روانی دارای اثرات منفی است، اظهار داشت: در ایام فعالیت ستاد مردمی کرونا، کمیته‌ای با عنوان کمیته فرهنگی، مشغول فعالیت بود که وظیفه آن، القا آرامش به کادر درمان، بیماران و جامعه بود و لذا امروز نیز نیازمند وجود چنین کمیته‌ای هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه طب سنتی رقیب طب جدید نیست، ابراز داشت: باید زمینه ای فراهم شود تا داروهایی که توسط طب سنتی مطرح شده و کادر پزشکی نیز آن را تایید کرده و عواقبی ندارد، در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد و نسبت به افرادی که در این خصوص ادعایی دارند نظر مشخصی بیان شود تا اگر استفاده از آن نتیجه بخش است برای درمان این بیماری به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم تقویت کادر درمان و بهداشت، اظهار داشت: در بعضی از موارد به خصوص در توجه به مسائل معنوی در روند درمان ، نقدهایی به ستاد ملی وجود دارد، اما نباید اقدامی برای تضعیف روحیه کادر درمان صورت گیرد.

او به استعفای معاون وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: استعفایی که اتفاق افتاد و تعابیری که مطرح شده بود، اینها را خارج از انصاف می‌دانیم، چرا که فضای امروز جامعه و وزارت بهداشت ، فضایی نیست که به سمت حاشیه کشیده شود و همه باید همت کنند و همدل شوند تا این کار خوب را رقم بزنیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار