تولید موشک‌های تاکتیکی در کره جنوبی

کره جنوبی قصد دارد تا ۵ سال آینده موشک‌های تاکتیکی تولید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی تا سال ۲۰۲۵ موشک‌های تاکتیکی زمینی تولید می‌کند.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند این کشور تصمیم به تولید نوع جدیدی از موشک تاکتیکی زمینی گرفته است که برای از بین بردن پایگاه‌های توپخانه‌ای زیرزمینی در کره شمالی طراحی شده است.

در کمیته ارتقا طرح‌های دفاعی به ریاست وزیر دفاع کره جنوبی، دولت تولید بیش از ۲۰۰ فروند موشک تاکتیکی سطح به سطح از نوع (KTSSM) را تا سال ۲۰۲۵ تصویب کرد. 

کره جنوبی به عنوان بخشی از طرح ۴۵۰ میلیارد وونی (۴۰۶.۱۴ میلیون دلار) این سلاح جدید را با فناوری خاص خود با موفقیت تولید کرده و ۳۲۰ میلیون وون دیگر نیز برای تولید آن در نظر گرفته است.

اداره برنامه دستیابی دفاعی کره جنوبی در همین باره اعلام کرد هدف از این طرح از بین بردن توپ‌های دوربرد پنهان شده در تونل‌های زیرزمینی است تا حمله دشمن در اسرع وقت خنثی شود.

مقامات کره جنوبی یادآور شدند این موشک، با برد حدود ۱۲۰ کیلومتر، قادر است چندین هدف را به طور همزمان هدف قرار دهد. آن‌ها پیش‌بینی کردند این موشک از سال ۲۰۲۲ میلادی وارد عملیات جنگی خواهد شد.

کره شمالی در ماه اوت ۲۰۱۹ از موشک زمین به زمین خود رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون سه بار آن را آزمایش کرده است.

به گفته کارشناسان، این موشک که از یک کشنده برپایه پرتابگر (TEL) شلیک می‌شود، از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به سیستم موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) دارد.

در این جلسه، کمیته سومین چرخه تولید تانک جنگی اصلی کره جنوبی را موسوم به K ۲ نیز تصویب کرد.

طبق این گزارش، یک پنجاهم از یگان‌های K ۲ Black Panther ‎ تولید شده در آمریکا تا سال ۲۰۲۳ ساخته می‌شود که ارزش آن به حدود ۲.۸۳۰ میلیارد وون می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار