نیروی دریایی ارتش در اوج آمادگی قرار دارد

سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور با یادآوری رشادت‌های دلیرمردان نیروی دریایی گفت:این نیرو در اوج آمادگی و اقتدار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ناخدا دوم فریبرز قادری سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور با اشاره به نامگذاری هفتم آذر به نام نیروی دریایی گفت:پس از ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی در سه عملیات که منتج به عملیات هفتم آذر یا "عملیات مروارید" شد، توانست با رشادت ناو پیکان و پشتیبانی نیروی هوایی، سکو‌های نفتی البکر و الامیه عراق را به طور کامل منهدم و نیروی دریایی عراق را به طور کامل از صحنه نبرد حذف کند.

اوافزود: در سایه این رشادت‌ها بود که تا پایان جنگ نیروی دریایی رژیم بعثی نتوانست تحرک چندانی داشته باشد.

او اظهار کرد:اتمام این عملیات به معنی پایان کار نیروی دریایی نبود، بلکه پس از آن نیز وظایف نیروی دریایی در زمینه حراست از خطوط ترانزیت و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی تجاری و اقتصادی کشور مضاعف شد.

 سرپرست نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس حدود ۱۲ هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش را در بیش از ۱۵۰ عملیات اسکورت کرده است که در نتیجه آن نزدیک به ۳۰۰ میلیون تن کالای مورد نیاز کشور در زمان جنگ از طریق دریا تامین شده است.

ناخدا دوم قلدری تاکید کرد: بعد از دفاع مقدس نیز نیروی دریایی علاوه بر وظایف اصلی خویش مبنی بر حفظ و تامین مرز‌های آبی، راهبرد حضور در عرصه بین الملل و آب‌های آزاد دنیا بر طبق رهنمود‌های کارگشای فرماندهی معظم کل قوا را در دستور کار خود دارد.

او با اشاره به تجهیزات محور بودن نیروی دریایی افزود:در زمان رژیم طاغوت، ارتش ما و بالاخص نیروی دریایی به شدت به مستشاران نظامی خارجی و غرب وابسته بودند، اما امروزه در تمامی زمینه‌ها به طور کامل توانسته ایم با پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، نوسازی ناوگان نیروی دریایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور گفت: خوشبختانه امروزه ما در نیرویی دریای از بالاترین تکنولوژی موجود در کشور که هم ردیف با تکنولوژی روز دنیاست، استفاده می‌کنیم.

ناخدا دوم قادری توضیح داد: به عنوان مثال در حال برنامه ریزی برای استفاده از موشک‌های عمودپرواز در نیرو می‌باشیم که همه این‌ها لبه‌های تکنولوژی می‌باشند و در زمینه علوم و فناوری در پیشرفته‌ترین سطح ممکن قرار داریم و در حال پیشرفت گام به گام هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار