رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

کوهرنگ می‌تواند پایلوت اقتصاد سبز کشور شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کوهرنگ از لحاظ وسعت و ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی یکی از گنجینه‌های ارزشمند کشور است و ظرفیت پایلوت اقتصاد سبز کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای بخش کشاورزی کوهرنگ با اشاره به ظرفیت بی نظیر و بکر این شهرستان اظهار داشت: کوهرنگ از لحاظ وسعت و ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی یکی از گنجینه‌های ارزشمند کشور است و ظرفیت پایلوت اقتصاد سبز کشور را دارد.

او افزود: ایجاد مشاغلی همسو با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و بهره گیری از ظرفیت منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی و اکوتوریسم کشاورزی از مهمترین ظرفیت‌های این شهرستان بی نظیر است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و ترویج حفظ منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح‌های مشارکت عمومی با بخش خصوصی همسو با حفظ منابع طبیعی یکی از راهکاری توسعه بخش کشاورزی استان است.

او افزود: شهرستان کوهرنگ یکی از پتانسیل‌های کشاورزی در تولید محصولات زراعی و باغی است که با اجرای قانون رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در آن، بهره وری و استفاده بهینه از اراضی کشاورزی افزایش یافته و این امر می‌تواند تولید محصولات باغی و کشاورزی را در این شهرستان بطور چشمگیری افزایش دهد.

ابراهیمی به ظرفیت نهفته منطقه بازفت در بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد: این منطقه ظرفیت بالایی در پرورش ماهیان سردابی دارد همچنین مکان یابی و مطالعات جهت ایجاد گلخانه در بازفت صورت گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.