یک محکوم به اعدام در زاهدان از چوبه‌دار رهایی یافت

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زاهدان یک پرونده اختلاف خانوادگی در هفته بسیج به سازش ختم شد و یک نفر از مجازت حتمی قصاص رهایی یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهارداشت: اعضای شورای حل اختلاف بسیجی وار همواره در میدان هستند و تلاش می‌کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب را در زمینه خدمت مومنانه از طریق ایجاد صلح و سازش در جامعه و تلاش برای تحکیم خانواده عملیاتی سازند.

او با اشاره به جزییات این پرونده افزود: پس از ارجاع پرونده قتل از شعبه سه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان تلاش اعضای شورای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش بین طرفین پرونده آغاز شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان گفت: پس از برگزاری چندین نشست و رایزنی با خانواده طرفین، در نهایت تلاش‌ها نتیجه داد و پدر مقتول رضایت خود را از حق قصاص اعلام کرد.

او  با اشاره به تشکیل کانون بسیج حقوقدانان شورا‌های حل اختلاف زاهدان اظهارداشت: در مجموعه شورا‌های حل اختلاف نیز از ظرفیت بسیجیان استفاده شده و کانون بسیج حقوقدانان با استفاده از ظرفیت اعضای شورای حل اختلاف خدمات حقوقی و مشاور‌های لازم را به مراجع کنندگان ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام بندانی بر نقش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان با روحیه بسیجی در سازش پرونده‌های مهم تاکید کرد و گفت: اعضای شورای حل اختلاف ۲۷ زاهدان نیز با دارا بودن روحیه بسیجی و کار جهادی تا کنون در این زمینه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار