مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و ۷۰ درصد هزینه درمان سرپایی این بیماران در تعهد بیمه سلامت قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان گفت : دو داروی «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود از ۲۵ آبان ماه امسال تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که کاهش دغدغه بیماران را به همراه داشته است.

او گفت : از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۵۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت استان کرمانشاه اختصاص یافته که با این اعتبار هزینه نسخه‌های الکترونیکی مطب‌ها و داروخانه‌ها تا مهر ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: برای جلوگیری از تردد بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا کلیه دفترچه‌هایی که از تاریخ ۱ فروردین ۹۹ به بعد فاقد اعتبار شده اند تا تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ به صورت سیستمی و آنلاین تمدید اعتبار شده است.

 مظفری افزود: یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد۲ هزار و ۲۲۶ نفر بیمارخاص هستند.

او گفت: هزینه‌های بستری بیماران مجهول الهویه، زندانیان بدون پوشش بیمه ای، اتباع خارجی دارای کارت رسمی از وزارت کشور و هزینه ترک اعتیاد نیز در تعهد بیمه سلامت است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.