گاز سوز کردن رایگان بیش از ۱۳۰۰ خودروی عمومی استان مرکزی

مدیر عامل پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: تا کنون بیش از ۱۳۰۰ خودروی عمومی استان مرکزی به صورت رایگان گازسوز شده اند.

جمشیدی مدیر عامل پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در استان مرکزی ۳۲ هزار خودروی عمومی وجود دارد که می‌توانند به صورت رایگان گازسوز شوند و تا کنون بیش از ۱۳۰۰ دستگاه از این خودرو‌ها به صورت رایگان گازسوز شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ۱۶۰۰ خودروی دیگر هم برای گازسوز شدن ثبت نام کرده‌اند افزود: ۴ جایگاه در استان مرکزی کار نصب تجهیزات گازی را برای خودرو‌ها انجام میدهند که این تجهیزات کاملاً استاندارد هستند.

او اضافه کرد: رانندگان و مالکان خودرو‌های عمومی برای ثبت نام گازسوز کردن خودرو می‌توانند به سامانه الکترونیکی gcr.niopdc.ir مراجعه کنند.

مدیر عامل پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی بیان کرد: کاهش آلایندگی مهمترین مزیت گاز سوز کردن خودرو‌ها است به طوری که در ازای مصرف هر یک متر مکعب گاز از مصرف یک لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

طرح گازسوزشدن خودرو‌های عمومی، از جمله وانت‌بار‌ها تاکسی‌ها ون‌ها و کامیونت‌ها به صورت رایگان و به صورت متمرکز در کشور انجام می شود و برای گازسوز شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح صرف بنزین ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.