رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح یاس در ۱۴ روستای دارای خانه هلال در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جلال نانکلی, رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اظهار داشت: طرح یاس با  هدف ارائه آموزش به بانوان رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است که به این منظور از ظرفیت "خانه‌های هلال" استفاده می‌شود.

او افزود: افراد فعال در خانه‌های هلال احمر وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران بتوانند در مرحله نخست خود،  سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بیان کرد: هدف از اجرای طرح یاس، ارتقا عزت نفس،  پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان،  توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان،  حضور مخاطبان در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی است.

نانکلی از دیگر اهداف اجرای طرح یاس را ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه،  آشنایی با حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی عنوان و مکان اجرای طرح را خانه‌های هلال بیان کرد.

او اضافه کرد:در این طرح اولویت با انتخاب دختران طرح انتظار، دختران با تحصیلات دیپلم و بالاتر، دختران با تجربه شرکت در دوره‌های آموزشی - مهارتی و دختران فعال در عرصه‌های اجتماعی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان شاخص انتخاب مخاطبان را سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی، سن ۳۰ تا ۴۰ سال، توانایی برقراری ارتباط خوب و موثر با دیگران و بالا بودن آستانه تحمل افراد در مواجه با سختی‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.