مدیر امور آب شمال غرب خوزستان:

عشایر مستقر در شمال خوزستان به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

روئینیان نسبت به افزایش دبی رودخانه‌ها در شمال خوزستان هشدار داد و گفت: عشایر از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیسان روئینیان مدیر امور آب شمال غرب خوزستان گفت: به دنبال هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از تاریخ ۶ تا ۹ آذر وجود دارد.

او با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌ها و افزایش دبی آن‌ها افزود: از عشایر مستقر در شمال خوزستان خواهشمدیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند، ضمن اینکه بالا آمدن رودخانه‌های عجیرب، دز، کهنک، بالارود، سیاه منصور و سایر مسیل‌های فصلی دور از انتظار نیست.

روئینیان از شهروندان و عشایر خواست برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی تا پایان بارش‌ها خودداری کنند.

علی کرمی رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز با اعلام تقویت فعالیت سامانه بارشی، وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی در مناطق شهری را پیش بینی کرد و گفت: احتمال رگبار، رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات در این منطقه انتظار داریم و این سامانه اکثر نقاط استان بویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و مرکز را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.