موادغذایی مفید برای مراقبت از کبد را بشناسید

کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که مصرف برخی از مواد غذایی باعث حفاظت از آن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه‌های بسیاری می‌شویم پس تغدیه نقش اساسی در حفظ سلامت کبد ما دارد علاوه بر آن بیمارانی که دچار مشکلات کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف کنند تا به کمک این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین شود.

به طور کلی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب علائم خاصی ندارند و در برخی افراد ممکن است علائمی مانند درد شکمی، خستگی، از دست دادن اشتها و ناخوشی، زردی چشم و پوست، تورم در مچ پا، درد معده، احساس خواب آلودگی یا سردرگمی، استفراغ خونی و مدفوع خونی داشته باشند و به همین دلیل تشخیص مناسب قبل از شروع درمان ضروری است.

در حال حاضر درمان مؤثر دارویی برای بیماری کبد چرب در دسترس نیست. با این حال، امکان بازگشت کبد به شرایط قبل ممکن است و معمولا با تغییرات شیوه زندگی، رژیم غذایی و درمان خانگی، کبد چرب درمان می‌شود.


بیشتر بخوانید


 در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند کبد را از ابتلا به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند.

مواد غذایی مفید برای کبد

مصرف چربی‌های مفید مانند روغن زیتون ، استفاده متعادل و کم از گوشت قرمز ، مصرف منظم ماهی، استفاده انواع غلات کامل و سبوس دار و مصرف فراوان سبزیجات و میوه جات ما را در برابر بیماری کبدی محافظت می کنند.

مواد غذای مضر برای کبد

غذا‌های سرشار از قند و شکر، چربی‌ها اشباع ، غذا‌های صنعتی و آماده، نوشیدنی‌های الکلی و مواد غذایی شور مصرف آن ها سلامت کبد را به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کبد چرب ، سرطان کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام مصرف روزانه قبل از صبحانه خاکشیر با اب گرم وپیاده روی برای کبد چرب مفید است
آخرین اخبار