باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تازه ترین جزئیات از برگزاری آزمون وکالت سال ۹۹/ احتمال تعویق آزمون قوت گرفت

در فاصله سه هفته مانده تا برگزاری آزمون وکالت احتمال تعویق آزمون قوت گرفته که تصمیم نهایی را ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۱ روز مانده به آزمون وکالت ۹۹، آزمونی که حقوق دانان را برای دفاع از حقوق مردم در محکمه قضایی می‌سنجد.

کسانی که در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی می شوند، وکلای مردم در دادگاه‌های قضایی و مراجع حقوقی خواهند بود و از این رو این آزمون از حساسیت زیادی برخوردار است.

هر چند که برگزاری این آزمون اهمیت زیادی دارد اما باتوجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور برگزاری این آزمون در هاله ابهام قرار دارد و داوطلبان درخواست تعویق آزمون را دارند.

با شیوع بیماری کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، به تعویق افتادن آزمون وکالت خواسته بیشتر داوطلبان شد آزمونی که بیش از ۸۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند و حال به فاصله یک هفته مانده تا برگزاری آزمون درباره لغو آن تصمیم گیری شده است. 

ابلاغیه‌ای از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است 

متولی برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش است اما مسئولان کانون وکلا می‌گویند که هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر به تعویق افتادن آزمون از سوی سازمان سنجش به مرکز وکلا داده نشده است.

البته رییس کانون وکلای مرکز برای اطمینان خاطر دادن به داوطلبان گفته است که آزمون با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود اما رای نهایی توسط کارشناسان امر صادر خواهد شد.

تصمیم گیری با مسئولان ستاد مبارزه با کرونا است 

در حال حاضر تصمیم گیری درباره مسائل مربوط به بیماری کرونا با ستاد مقابله با این بیماری است؛ از همین رو به تعویق افتادن آزمون کانون وکلا هم به عهده متخصصان این ستاد است و سازمان سنجش در تعامل با مسئولان این کمیته باید نظر نهایی خود را اتخاذ کند.

با شیوع بیشتر بیماری کرونا هزاران نفر از داوطلبان آزمون وکالت طی نامه‌های متعدد درخواست به تعویق افتادن این آزمون را به مسئولان کانون وکلا و ستاد ملی مبارزه با بیماری اعلام کرده بودند. 

تازه ترین جزئیات از برگزاری آزمون وکالت سال۹۹/ احتمال تعویق آزمون قوت گرفت

لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برگزاری آزمون ها از اول آذرماه و در دوران اعمال محدودیت ها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزمون استخدامی به دی ماه موکول و قرار شد که جلسات محدودیت داشته باشند و با توجه به این محدودیت ها آزمون ها نباید برگزار شوند.

دستور معاون وزیر بهداشت برای لغو آزمون کانون وکلا 

به دنبال افزایش تقاضای داوطلبان آزمون وکالت مبنی بر به تعویق افتادن این آزمون، عصر امروز نامه‌ای از سوی رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی کمیته ملی بیماری کرونا به سازمان سنجش و آموزش کشور ارسال شد نامه‌ای که در آن رئیسی از به تعویق افتادن آزمون وکالت صحبت کرده بود. 

این نامه از عصر روز گذشته در فضای مجازی و بسیاری از سایت ها دست به دست می‌شود اما هنوز هیچ یک از مسئولان سازمان سنجش و وزارت بهداشت نسبت به آن واکنش رسمی نشان نداده‌اند. 

 نامه با موضوع بازگشت به درخواست بررسی و اعلام نظر در خصوص برگزاری آزمون کانون وکلای دادگستری ایران صادر شده بود که طی این نامه علیرضا رئیسی معاون بهداشت گفت: آزمون ورودی متقاضیان پروانه کار آموزی وکالت سال ۹۹ با تعداد ۸۱ هزار داوطلب که قرار است روز جمعه ۲۸ آذر ماه برگزار شود لغو شود. 

به گفته رئیسی با توجه به رشد فزاینده بیماری کووید ۱۹ در کشور و بر اساس مصوبات چهل و دومین جلسه ستاد ملی بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت ها در اکثر استانها برگزاری هرگونه آزمون در حال حاضر به صورت حضوری منع دارد و هر گونه در تغییر در روند فوق بسته به وضعیت شیوع ویروس کرونا خواهد بود و توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام خواهد شد. 

بر این اساس سازمان سنجش باید کنسل شدن آزمون وکالت را در سایت خود درج کنند.

تازه ترین جزئیات از برگزاری آزمون وکالت سال۹۹/ احتمال تعویق آزمون قوت گرفت

سازمان سنجش باید تایید لغو آزمون وکالت را اعلام کند

آنچه که از متن این نامه مشخص است بر اساس دستور معاون وزیر بهداشت آزمون باید در شرایط فعلی لغو شود تا پس از بهتر شدن شرایط بیماری کرونا و ایجاد شرایط مناسب برگزار شود.

داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۹ باید منتظر بمانند تا لغو رسمی این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود و زمان جدید برگزاری آزمون به آنها اعلام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
برگزارش میکنن

اگ تصمیمی بود مبنی بر لغوش تا الان دیگ باید میگفتن

فقط خدا کنه طوریمون نش
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اوضاع خیلی ناجور هستش.شمارا بخدا قسم آزمون کانون وکلا را بگذارید برای بعد از سال...استدعا دارم میمیرم هاااااااااا....کرونااا انگلیسی خطرنااااااااکه
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۱۹:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام
باتوجه به شرایط کرونایی بیشتر شهرها و همینطور ورود ویروس جهش یافته جدید بنظر من مصلحت عموم جامعه برای گسترش کمتر ویروس کرونا و همینطور کنترل آن و متعاقب آن سلامتی داوطلبان و خانوادهایشان تعویق و موکول شدن آن به زمان دیگری به صلاح همه میباشد...
Iran (Islamic Republic of)
مهنا
۰۰:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
با سلام به نظر من تو این شرایط با این همه مرگ ومیر اصلا درست نیست ازمون برگزار شود ممنون وباید به تعویق بیافتد انشاا..
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
باید به تعویق بیوفته چون استرس و خطرات کویید 19 از یکطرف و مشکلات داوطلبین توی این روزگار گرونی و نرسیدن برای مطالعه از طرف دیگه.. خودم روزا کار میکنم شبا به زور میخونم و خسته ام همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
در آزمون مشاوران قوه قضاییه تجربه تلخی عزیزان داشتن چرا که در کارت ورود به جلسه اعلام کردن ساعت 7:30 حضور ،ولی آزمون ساعت 10 شروع شد متاسفانه در شرایط کرونایی بیش از سیصد نفر در یک سالن جمع کردن کار به بحث و درگیری لفظی کشیده شد دانشکده علوم طبیعی ساری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
من باید از شهرستان برم مرکز استان برای ازمون.

4ساعت اتوبوس رفت 4 ساعت برگشت. تاکسی و خیلی از چیزای دیگه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
در فاصله یک هفته مانده؟؟؟؟؟؟؟؟
حدود ۳ هفته مونده ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
لطفا تعویق شود
آخرین اخبار