اختصاصی/

هواپیما‌های خارجی به آسمان ایران بازمی‌گردند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: رایزنی برای آغاز پرواز‌های لوفت‌هانزا را انجام داده ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

ابولقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق جلسات هماهنگی که با طرف مقابل برگزار کرده‌ایم، شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" از اواسط دسامبر سال میلادی  به کشور  ایران خواهد آمد، گفت:  جزئیات بیشتر و نتیجه نهایی پروازهای این شرکت در یکی دو روز آینده بررسی می شود.

جلالی تأکید کرد: ‌اگر شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" به ایران پرواز کند به طور  مطمئن سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازشان را به کشور ایران از سر خواهند گرفت.

او توضیح داد: رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی خارجی حضور پیدا می کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور های دنیا وجود دارد افزود: هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در  بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا  وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط  به ایران نیست.

او با بیان اینکه به هیچ عنوان بلیتی برای  مسافران کرونایی صادر نمی شود، گفت:  ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبت کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مشخص می‌شود که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر، از سوی دیگر، در زمان چک کردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما، مجددا کد ملی مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت که دراختیار شرکت‌های هواپیمایی است استعلام می‌شود و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت کرونا داشته باشد حق سوار شدن ندارد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ضرورت دارد ۱۴ روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایش منفی کرونا ارائه دهد.

جلالی بیان کرد: نظارت و بازدید های مستمر انجام می شود و با تخلف شرکت ها در این زمینه برخورد می شود.

او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می شود گفت: این فاصله گذاری اجتماعی طبق دستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم.

هواپیما‌های خارجی

بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی که صورت گرفته است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده‌اند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی می‌کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: تمامی ایرلاین‌ها در هر مسیری که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائه می‌کنند، به طور مثال ممکن است در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاس‌های نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس‌های نرخی بالاتر می‌کنند.


بیشتر بخوانید


معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها کلاس نرخی را عرضه می‌کنند که سریع‎تر پر می‌شود، گفت: به طور مثال در پروازهای ATR که دارای ظرفیت ۵۰ مسافر است، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به ۳۰ نفر رسیده است که بلافاصله بعد از باز شدن پرواز، ۳۰ درصد از ظرفیتش تکمیل می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاس‌های بالاتر می‌کنند تا بخشی از هزینه‌هایشان جبران شود.

جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاس‌های پروازی متفاوت در تمامی دنیا وجود دارد، گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاس‌های متفاوت می‌کنند و همواره با توجه به عرضه و تقاضا با کلاس‌های پروازی خود بازی می‌کنند.

او درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت: هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخورد می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کازرونی
۰۸:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
نتیجه برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ما سوار مرغامون ميشيم خيلي سريع پرواز ميكنن همين الان در اوج هستن و دست خيليا بهشون نميرسه! نيازي به اين اهن پاره ها نداريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشتاس
۰۵:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام
توجه توجه
به نظرمن تا 20 الی25 دیماه نباید فضای ایران روی هواپیما ها باز شود تا رییس جمهور امریکا عوض شود زیرا :
اگر هواپیما های غول پیکر امریکا یی B52 بخواهند به مراکز هسته ای ما احیانا حمله کنند شنا سایی شوند
البته من نظامی نیستم ونظر شخصی من است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بد موقع وارد شدید زمان انتقام امدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
فعلا نیاید میخاییم انتقام سخت بگیریم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
روزمین بسته شد تواسمان بازشد کروناازاسمان امد نه اززمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
#ترور_حرام_انتقام_حلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا معلوم نیست چی درسته چی غلط. معلوم نیست با خودتون چند چندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
بله، بیماری های جدید راحت وارد ایران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
ههههه ههههه تورو خدا پروازتونو به ایران شروع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
کی هواپیمای خارجی دوست داره؟؟؟؟ علامت مثبت بذاره کسی که دوست نداره منفی
Iran (Islamic Republic of)
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۷:۴۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
:«در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاس‌های نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس‌های نرخی بالاتر می‌کنند».
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
تو این کرونا ! واقعا کمر به نابودی ملت بستین با این تصمیمتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
آخ جون، شکار تازه
آخرین اخبار