امام جمعه رشت برخورد با گرانی‌ها را مطالبه مردم دانست و گفت: دستگاه قضا مجازات سختی را برای عوامل گرانی اعمال کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در بخش‌هایی از پیام جمعه که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، ورود دستگاه قضا در برخورد با گرانی‌ها را مطالبه مردم عنوان کرد.

او با بیان اینکه افزایش روزانه نرخ کالا و قیمت‌ها برای مردم سخت است، گفت: صبر مردم به معنای آن نیست که دستگاه‌های متولی برای مهار گرانی‌ها ورود نکنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم برای مقابله با گرانی‌ها ورود کرده و مجازات سختی را برای عوامل گرانی اعمال کنند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیرامون مشکلات اقتصادی جامعه فرمودند که بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم‌ها نیست و گرانی‌های اخیر واقعا توجیه ندارد.

او با بیان اینکه ۲ گروه برای مردم مشکل ایجاد کرده اند، گفت: گروه نخست دستگاه‌ها و کارخانه‌های دولتی هستند که گرانی را آهسته به جامعه تزریق می‌کنند و گروه دوم بعضی از فروشندگان و واسطه گران فرصت طلبند که به گرانی‌ها دامن می‌زنند.

امام جمعه رشت راه علاج تحریم‌ها را توجه دولت و همه مسئولان به خود اتکایی دانست و تصریح کرد: تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور و جهش تولید نیازمند توجه ویژه است.

آیت الله فلاحتی به تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: تعطیلی مغازه‌ها راه به جایی نمی‌برد بلکه به مشکلات می‌افزاید.

او با اشاره به آثار منفی تعطیلی مغازه‌ها از ۶ عصر اظهار داشت: قطع ارتباط بین استان‌ها در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است بنابراین آمد و شد‌های بین استانی را قطع کنید، اما تعطیلی مغازه‌ها تأثیر منفی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: مغازه‌ها را باز بگذارید، اما آمد و شد بین استان‌ها را قطع کنید، زیرا ۹۰ درصد آمد و شد‌ها تفریحی و سیاحتی است.

آیت الله فلاحتی به پرداخت وام یک میلیون تومانی دولت برای جبران خسارت کرونا اشاره کرد و یادآور شد: وام یک میلیون تومانی تنها آمپول تسکین بخش است.

او با اشاره به تعطیلی نماز‌های جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: نماز جمعه حلقه وصل مردم با نظام است بنابراین در این ایام مطالب نماز جمعه را در قالب پیام جمعه برای مردم مومن و ولایتمدار عرض می‌کنم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.